آرشیو دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۱۲
شوک امروز
۱۷

سردرگمی پلیس انگلیس و اسپانیا در تعقیب یک تبهکار خطرناک

گروه شوک: یک مجرم گریزپا و خطرناک انگلیسی که ردپایش آخرین بار در اسپانیا پیدا شده بود، در خیابان های لنکستر دیده شد اما با مضروب کردن یک افسر پلیس بار دیگر از دست قانون فرار کرد.

این مرد 37 ساله به نام برایان تکستون بارها به خانه هایی دستبرد زده و با تبر به ساکنان منازل هجوم برده و بالاخره هنگام قاچاق نیم کیلو کوکایین تحت تعقیب قرار گرفته است.

این تبهکار پس از آزادی موقت از زندان در ازای وثیقه فرار کرده و پس از آن هرگز در انگلیس دیده نشده است. پلیس پس از جست وجوی فراوان رد این مجرم خطرناک را در اسپانیا پیدا کرد اما تلاش دوجانبه پلیس انگلیس و اسپانیا نیز برای دستگیری او بدون نتیجه ماند.

در حالی که فعالیت پلیس دو کشور برای دستگیری این متهم به بن بست رسیده بود، چند روز قبل افسر پلیس لنکستر در جریان گشت خیابانی به راننده ای شبیه این مجرم فراری ظنین شد. افسر پلیس ابتدا با دستور ایست خودرو را متوقف کرد اما زمانی که راننده حاضر به پیاده شدن نشد افسر جوان سرش را از پنجره به داخل خودرو برد تا سوئیچ را بردارد و راننده را مجبور به تسلیم کند اما این حرکت باعث شد راننده که همان تبهکار تحت تعقیب بود پایش را روی پدال گاز بفشارد و با سرعت از محل دور شود. افسر پلیس بخت برگشته که با این واکنش سریع موفق نشد نیم تنه اش را از داخل خودرو بیرون بکشد پس از این که چند متری روی زمین کشیده شد، به رغم تلاش فراوان کف خیابان افتاد و نتوانست راننده تبهکار را دستگیر کند و او با سرعت از محل دور شد.

پس از این حادثه ماموران گشت خود را به محل رساندند و با انتقال افسر مجروح به بیمارستان جست وجو برای یافتن راننده فراری را از سر گرفتند.

اکنون پلیس با انتشار تصاویر این مجرم فراری ضمن اعلام خطرناک بودن او از مردم خواسته در صورت برخورد با چنین فردی سریعا با شماره های اعلام شده تماس بگیرند و مراتب را به پلیس گزارش دهند.

تکستون یکی از 13 مجرم تحت تعقیب انگلیس در سال های اخیر است که به خاطر سابقه شرارت هایش بسیار خطرناک شناخته می شود.