آرشیو دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۱۲
ایران شوک
۱۵

شیوه جدید یک پرستار برای آرامش نوزادان

گروه شوک: در کلینیکی تخصصی در پاریس در ابتکار عملی جالب نوزادان تازه متولد شده را در حمامی گرم و آرامش بخش در شرایط رحم مادر قرار می دهند و آن ها را در زیر ریزش نرم آب، به خوابی عمیق فرو می برند. این طرح جالب در کلیپی دو دقیقه و 50 ثانیه ای از حمام نخست نوزادان دوقلو برای تماشای عموم روی سایت های اینترنتی گذاشته شده که تا به حال 4 میلیون بیننده داشته و با کامنت های متعدد مورد استقبال قرار گرفته است.

این طرح به وسیله پرستاری به نام راشل به اجرا درمی آید. این پرستار در این کلیپ جالب، دوقلوها را در آغوش یکدیگر و دقیقا به گونه ای که در رحم مادرشان قرار داشته اند در آغوش می گیرد و با ریزش نرم آب آن ها را حمام می دهد. این دوقلوها در اکثر لحظات در خواب شیرینی هستند و حتی چشمانشان را نیز باز نمی کنند. در ابتدای کلیپ این دوقلوها که هویتشان به درخواست مادرشان پنهان مانده است، از ناحیه پیشانی و چشمان شان زیر آب برده می شوند اما بینی و دهانشان همچنان خارج آب نگه داشته شده و امکان نفس کشیدن را تا پایان کار برایشان فراهم می کند. این شرایط تا پایان حمام با همین نرمی و آرامش پیش می رود و دست آخر دوقلوها پیوسته به یکدیگر روی تشک تخت در حوله ای قرار می گیرند.

در این فیلم پرستار ویژه این طرح به صحبت درباره این شیوه پرداخت و با بیان این که این روش تنها برای کودکان کمتر از 2 ماه به کار می رود، از مادران خواست هرگز شخصا در خانه این کار را انجام ندهند چون عدم تخصص آن ها می تواند منجر به اتفاقات جبران ناپذیری شود.