آرشیو شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۱۶
سیاسی
۲۳

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: رویکرد دولت، کارشناسانه و امید بخش است

امروز به بهانه گزارش 100 روزه رئیس جمهور از وضعیت کشور به سراغ حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رفته ایم و در گپ و گفتی کوتاه نظر این نماینده مردم تهران در مجلس را جویا شده ایم.

آقای مصباحی مقدم رئیس جمهور قرار است بزودی گزارش 100 روزه وعده داده شده را ارائه کند. ارزیابی شما از این اقدام دولت چیست؟

اجازه بدهید گزارش رئیس جمهور محترم منتشر شود بعد درباره آن صحبت و ارزیابی کنیم.

نفس گزارش دهی از سوی دولت به نظر شما اقدام پسندیده ای است؟ چه محسناتی دارد؟

بله، گزارش دادن مسلما قابل دفاع است. دولت یک تعهدی داده و به تعهد خودش عمل می کند. عمل به این تعهد موجب می شود که مردم اعتماد بیشتری به دولت داشته باشند و اگر نتایج پیش بینی شده تحقق پیدا کرده باشد دولت را به راستگویی و صدق وعده خواهند شناخت. همچنین از این جهت هم برای مردم امید بخش خواهد بود که وعده های بعدی یا وعده های دیگری که دولت داده هم قابلیت اجرایی پیدا می کند و نتایج خوبی را برایشان به بار می آورد. این از محسنات گزارش دادن دولت است.

همانگونه که کارشناسان می گویند 100 روز فرصت مناسبی برای قضاوت کردن درباره عملکرد یک دولت نیست. ولی به نظر شما جهت گیری های کلی که دولت در این 100 روز داشته در راستای برنامه های اعلام شده و رفع مشکلات کشور بوده است؟

کاملا، من رویکردی که دولت در طول این مدت داشته را رویکردی عقلایی، کارشناسانه، با نگاهی بلند مدت و امید بخش تلقی می کنم. در این مدت کوتاه نمی توان درباره جزئیات برنامه های دولت ارزیابی درستی کرد و آن را باید به بعد موکول کرد اما آنچه مشهود است تلاش های دولت با همین رویکردی که گفتم برای شناسایی و حل مشکلات بوده است.