آرشیو شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۱۶
ایران شوک
۱۵

تجارت پرسود از پوست خرگوش های سفید

گروه شوک: گروهی از کشاورزان چینی با فروش پوست خرگوش های سفید تجارت پرسودی را برای خود فراهم کرده اند. رفتار غیرانسانی با این حیوانات اعتراض دوستداران حیات وحش را برانگیخته است. در یک فیلم منتشر شده در فضای اینترنتی دیده می شود کارگران چطور در حالی که خرگوش های سفید هنوز زنده هستند پوست بدن آن ها را می کنند و با وجودی که حیوان دچار درد زیادی می شود همچنان به رفتار وحشیانه خود ادامه می دهند. گاهی خرگوش ها بر اثر این رفتار خشونت آمیز دچار خونریزی می شوند و در همان لحظات می میرند. هر خرگوش برای کندن پوستش 2 تا 5 سال در قفس کوچکی نگهداری می شود.

یکی از دوستداران حیوانات در این باره می گوید: از مردم می خواهیم از خرید لباس هایی با پوست خرگوش خودداری کنند و این گونه اعتراض خود را به این تجارت دردناک نشان دهند. این گونه از خرگوش ها جزو بومیان آنکارا بوده اند و به خاطر موی بلند و براقشان شهرت دارند. این خرگوش ها از اواسط قرن 18 میلادی از ترکیه به نقاط مختلف اروپا و آسیا منتقل شده اند.

دوستداران حیات وحش می گویند حقیقت تکان دهنده آن است که خرگوش های بیچاره در حین کندن پوست شان متحمل درد و رنج و زخم های زیادی می شوند.