آرشیو شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲، شماره ۱۸۸۷
ورزش
۹

خبر

رویای فرانسه و انگلیس برای هم گروهی با ایران

قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل 15 آذر در شهر باهیای برزیل برگزار خواهد شد و 32 تیم حاضر در این رقابت ها حریفان خود را خواهند شناخت.

سایت francetvsport فرانسه در گزارشی درباره قرعه کشی جام جهانی نوشت: «در صورتی که فرانسه در گروهی با برزیل، هلند و آمریکا قرار گیرد، بعید است بتواند به دور دوم صعود کند اما در صورتی که در گروهی آسان با تیم های اروگوئه، یونان و ایران همگروه شود، کار بسیار راحت تری برای صعود از مرحله گروهی خواهد داشت.» پیش از این روزنامه ایندیپندنت انگلیس ابراز امیدواری کرده بود انگلیس در جام جهانی 2014 با ایران همگروه شود.

دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا از مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا که هم اکنون به عنوان مدیرفنی تیم فوتبال جوانان در ایتالیا به سر می برد، برای شرکت در مراسم برترین های فوتبال آسیا به مالزی دعوت شد. مدیر فنی تیم فوتبال جوانان قرار است برای شرکت در مراسم برترین های فوتبال آسیا که ایران در شش بخش نماینده دارد، حضور پیدا کند و یکی از میهمانان ویژه این مراسم باشد. این مراسم پنجم آذر برگزار می شود.

انتقاد بلاتر از وضعیت نامناسب کارگران در قطر

رییس فدراسیون جهانی فوتبال پذیرفت قطری ها در برخی موارد حقوق بشر را درمورد کارگران استخدام شده برای ساخت استادیوم های جدید این کشور جهت میزبانی جام جهانی 2022، نقض کرده اند. هفته گذشته سازمان عفو بین الملل گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه قطری ها حقوق بشر را درمورد کارگرانی که برای احداث استادیوم های خود استخدام کرده اند رعایت نمی کنند. در این گزارش حتی عنوان شده که قطری ها با این کارگران «مانند گاو» رفتار می کنند. بلاتر با اذعان به اینکه در برخی از نقاط قطر شرایط کاری برای کارگران قابل قبول نیست، تاکید کرد که سران این کشور موضوع را جدی گرفته اند. او در این باره گفت: «رهبران اقتصادی و سیاسی باید وارد عمل شوند تا شرایط غیرقابل قبولی که در قطر وجود دارد، برطرف شود. اطمینان دارم قطر این مساله را جدی گرفته است. این اتفاقات نشان می دهد که فوتبال می تواند چه نقش مهمی از نظر تبلیغاتی داشته باشد. به همین خاطر من از وارد عمل شدن فدراسیون فوتبال آلمان و کنفدراسیون اتحادیه تجارت بین المللی (ITUC) برای حل مشکلات استقبال می کنم.»