آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۱۸۹۰
اقتصادی
۵

خبر

واگذاری هلدینگ خلیج فارس درست بود

تسنیم: مدیرعامل سابق شرکت بورس گفت: واگذاری شرکت هلدینگ خلیج فارس، کار درستی بود و مسیر درستی را طی کرد و نمی توان اصل معامله را باطل کرد. علی رحمانی درخصوص اظهارنظر شورای رقابت درخصوص ابطال معامله شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: به لحاظ عملی شورای رقابت نمی تواند معاملات سهام یک شرکت را که سهام آن به مدت طولانی بین سهامداران در گردش بوده است باطل کند.رحمانی افزود: این بحثی که در شورای رقابت پیش آمده، جزیی از شرکت هلدینگ خلیج فارس را شامل می شود که آن هم قابل بررسی است و نیاز به ابطال معامله نیست.

رقابت ایران و عراق برای دبیرکلی اوپک

فارس: کمتر از دو هفته دیگر دومین آزمون دیپلماسی وزارت نفت درخصوص انتخاب دبیرکل اوپک آغاز می شود به طوری که هم اکنون عراق و ایران برای کسب این عنوان مهم بین المللی با یکدیگر رقابت می کنند. یکصدو شصت وچهارمین نشست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، 13 آذرماه جاری در مقر دایمی این سازمان در وین اتریش و با حضور 12عضو این سازمان برگزار می شود. بر اساس تصمیمی که در اواخر سال 2012 میلادی در خصوص انتخاب دبیرکل این سازمان گرفته شد، مقرر شد عبدالله سالم البدری لیبیایی دبیرکل فعلی اوپک به مدت یک سال دیگر نیز در این سمت باقی بماند.

راه اندازی یک واحد شیرین سازی گاز فاز 15 و 16

فارس: اوایل هفته جاری یک ردیف از واحدهای شیرین سازی فاز 15 و 16پارس جنوبی با ظرفیت شیرین سازی روزانه 10میلیون مترمکعب گاز راه اندازی شد.

تهاتر برق با برنج و گندم تکذیب شد

تسنیم: در شش ماه نخست سال جاری، درخواست های متعددی برای تهاتر برق وارداتی از ایران با گندم و برنج به ایران ارسال شد و برخی اخبار از تسویه مطالبات برقی ایران با تهاتر کالاحکایت داشت اما معاون وزیر نیرو این خبرها را تکذیب کرد. در حال حاضر ایران به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ارمنستان و ترکیه برق صادر می کند.