آرشیو پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۲۱
صفحه آخر
۲۴
خبر

تلاش های جدید برای نجات موزه صنعتی

یک مسئول در اداره کل میراث فرهنگی استان تهران از مکاتبه با هلال احمر برای نجات موزه استاد علی اکبر صنعتی در میدان امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش ایسنا، موزه استاد علی اکبر صنعتی از حدود هشت سال پیش، به دلیل آسیب ها و مشکلاتی که در بدنه ساختمان موزه به وجود آمد، تعطیل شد تا صورت مساله به گونه ای پاک شود؛ اما کسی به فکر حل مساله، یعنی مرمت و ساماندهی بنای تاریخی و حفظ آثار آن نیفتاد، هرچند انجام کارهایی در این راستا چندبار توسط هلال احمر و اداره میراث فرهنگی استان تهران آغاز شد، اما هیچ گاه به نتیجه نرسید. حدود چهارماه پیش، مدیر پیشین اداره کل میراث فرهنگی استان تهران قول و قرارهایی با هلال احمر گذاشت تا با امضای تفاهمنامه ای، به این موزه رسیدگی شود؛ اما آن قول و قرارها فقط در حد تهیه چند طرح باقی ماند. از حدود یک ماه پیش نیز تعدادی دستفروش هر روز صبح در حیاط خلوت موزه، بساط خود را پهن می کنند. در کنار این اتفاقات، از حدود دو هفته پیش، مدیرکل پیشین میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران - مسعود نصرتی - قول داده بود تا با دادن نامه و انجام پیگیری با هلال احمر، دور جدیدی را برای سروسامان دادن به نمایشگاه آثار استاد صنعتی آغاز کنند؛ اما باز هم این اتفاق فقط در حد حرف باقی ماند، چون مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان تهران تغییر کرد. بنابر این گزارش، با این وجود معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در حال جامه عمل پوشاندن به قول های نصرتی برای رسیدگی به وضعیت بنای تاریخی موزه استاد صنعتی است.

سپیده سیروس نیا در این باره گفت: این اداره کل از سال گذشته مکاتبات متعددی با هلال احمر در این زمینه انجام داده و علاوه بر تهیه طرح مرمت و طرح محتوایی موزه، اعتباری نیز برای سامان دهی آن بنای تاریخی تصویب کرده است. همچنین در آن زمان، سازمان هلال احمر اعلام کرد، در صورت اختصاص اعتباری از سوی این اداره کل برای نمایشگاه استاد صنعتی، هلال احمر نیز معادل همان اعتبار به این بنا می دهد، در حالی که به دلیل کمبود اعتبار، متاسفانه هنوز پولی از سوی سازمان میراث فرهنگی داده نشده است.