آرشیو پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲، شماره ۳۸۵۰
ورزش
۱۸

رقابت سلیمی و مولایی در لیگ وزنه برداری

هفته چهارم لیگ وزنه برداری در حالی امروز و فردا به میزبانی تیم مناطق نفت خیز جنوب در اهواز برگزار می شود که همه چیز تحت تاثیر بازگشت بهداد سلیمی به تخته مسابقات قرار دارد.لیگ پنج هفته ای وزنه برداری امروز وارد هفته چهارم می شود تا پیکان و ملی حفاری به عنوان دو مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی، تلاشی دوباره برای صدرنشینی داشته باشند.

در این میان آنچه رقابت های این هفته را جذاب تر می کند، بازگشت بهداد سلیمی و رقابت او با بهادر مولایی در دسته فوق سنگین است. سلیمی که بعد از المپیک به دلیل بروز پاره ای اختلافات در اردوهای تیم ملی حضور پیدا نکرد، در رقابت های داخلی وزنه برداری همچون لیگ و مسابقات قهرمانی کشور هم وزنه نزد تا دوری او از صحنه مسابقات به بیش از 15 ماه برسد. حالابا گذشت 480 روز از مدال ارزشمند طلای المپیک، سلیمی قصد دارد بار دیگر در هفته چهارم لیگ وزنه برداری با دوبنده تیم شرکت ملی حفاری ایران روی تخته ظاهر شود. به این ترتیب باید در انتظار رقابت جذاب بهداد سلیمی و بهادر مولایی در دسته فوق سنگین باشیم.

مولایی که در رقابت های جهانی لهستان با مهار وزنه های 203 کیلوگرم در یکضرب و 255 کیلوگرم در دوضرب چشم ها را خیره کند؛ هرچند به دلیل سپری کردن دوران استراحت، کمی از آمادگی به دور است، اما به این خاطر که تیم پیکان در کورس قهرمانی قرار دارد، تمرینات خود را از دو هفته پیش آغاز کرده تا با حضور در هفته چهارم لیگ بتواند امتیازهای باارزشی برای تیمش به دست آورد.

تیم پیکان با 105 امتیاز صدر جدول رقابت های لیگ وزنه برداری را در اختیار دارد و تیم ملی حفاری ایران با 103 امتیاز در تعقیب این تیم است. تیم های نیروی زمینی ارتش با 97، مناطق نفت خیز جنوب با 90، عقاب نیروی هوایی با 88، هیات وزنه برداری بوشهر با 76 و پدافند هوایی با 73 امتیاز هم در رده های سوم تا هفتم جدول رقابت های لیگ قرار دارند.

هفته چهارم لیگ وزنه برداری صبح امروز با برگزاری رقابت های دسته 56 کیلوگرم در سالن وزنه برداری ملی حفاری آغاز و با برگزاری رقابت های دسته فوق سنگین در بعدازظهر روز جمعه به پایان می رسد.