آرشیو پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲، شماره ۳۸۵۰
حوادث
۱۹

دستگیری 3 قاچاقچی اشیای عتیقه در پاتوق معتادان

سه مرد قاچاقچی که در خودرویشان عتیقه حمل می کردند، در یکی از محله های شهرستان شهریار از سوی ماموران کلانتری وحیدیه دستگیر شدند و اموال قیمتی از آنها کشف شد.

به گزارش جام جم، چند روز پیش ماموران کلانتری وحیدیه در شهرستان شهریار، با دریافت گزارش مردمی مبنی بر فعالیت افرادی در زمینه خرید و فروش ماده مخدر شیشه، برای دستگیری آنها و پاکسازی این محله از افراد معتاد و قاچاقچی، وارد عمل شدند.

ماموران با اعزام به این محل، خودرویی را در حال نزدیک شدن به پاتوق معتادان مشاهده و آن را متوقف کردند. در بازرسی از خودرو، مقادیری ماده مخدر و شش قلم اشیای عتیقه کشف و ضبط شد.

سه متهم پس از دستگیری، به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار اعزام شدند.

متهمان در بازجویی اولیه مدعی شدند برای خرید مواد مخدر به این محل آمده بودند و اقلام عتیقه هم که پلیس از خودرویشان کشف کرده، متعلق به یکی از دوستانشان بوده که در حفاری غیرمجاز به دست آورده و قرار بوده است آنها در این محل، این اشیا را به وی تحویل دهند.

در پی اظهارات ضد و نقیض متهمان، از سوی بازپرس احمدی برای آنها قرار قانونی صادر شد و هر سه متهم روانه زندان شدند. در ادامه تحقیقات، کارشناسان سازمان میراث فرهنگی با بررسی این اشیا نظر دادند اقلام مکشوفه عتیقه بوده و از حفاری های غیرمجاز به دست آمده است. بنابراین گزارش، تحقیقات گسترده پلیس از متهمان ادامه دارد.