آرشیو یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۸۳۹
اقتصادی
۵

خریداران گوشی تلفن همراه منتظر کاهش قیمت باشند

اعتماد| بازار موبایل از آن دسته بازارهاست که پس از افزایش یک باره قیمت دلار در یک سال و نیم اخیر یک باره دچار جهش قیمتی بالاشد. بسیاری از آنها که قصد خرید گوشی تلفن همراه داشتند هنوز یادشان نرفته وقتی را که به قصد خرید یک نوع تلفن همراه پولی را پس انداز کردند اما وقتی قیمت دلار چند برابر افزایش یافت مجبور شدند تلفن همراهی پایین تر از مدلی را که مدنظر داشتند، خریداری کنند. اما این روزها اخباری خوب از کاهش قیمت تلفن همراه به گوش می رسد که به گفته افشار لاهیجی فروتن، رییس انجمن فروشندگان سیم کارت به زودی قیمت تلفن همراه 10 تا 15 درصد کاهش می یابد. وی درادامه به سوالات خبرنگار «اعتماد» این طور پاسخ می دهد.

چه پیش بینی از قیمت تلفن همراه دارید؟

با توجه به اینکه قیمت تلفن همراه درکشور به عنوان یک کالای وارداتی و با افزایش یک باره قیمت دلار چندبرابر افزایش یافت در نتیجه پیش بینی می شود با کاهش قیمت دلار، بهای تلفن همراه نیز یک کاهش تدریجی قیمت را تجربه کند.

چه توصیه یی به خریداران تلفن همراه دارید، آیا خریداران دست نگه دارند؟

در مجموع بازار تلفن همراه هم مانند دیگر بازارهاست وقتی خبر از کاهش قیمت می شود همه خریداران مانند بازار مسکن، خودرو و... صبر می کنند تا شاهد آخرین تحولات بازار باشند به همین دلیل در شرایط کنونی هم بعید است کمی بازار دچار رکود شود تا اینکه قیمت ها به یک ثبات برسند.

درحال حاضربازار موبایل نیز وضعیت چندان متعادلی ندارد زیرا بسیاری از خریداران معتقدند که بعضی از مدل های گوشی موردنظرشان در بازار موجود نیست، چرا؟

بله درست است البته این موضوع بیشتر درباره فروشندگانی که حالت عمده ندارند مصداق دارد، دلیلش هم این است که آوردن بعضی از گوشی های گران و مدل بالاریسک آنها را افزایش می دهد به همین دلیل این فروشندگان نیز سعی می کنند درخرید و فروش بعضی از مدل های تلفن همراه با احتیاط بیشتری عمل کنند و این موضوع باعث شده بعضی از مدل های گران در بازار کمیاب شود که این مهم نیزبستگی به قیمت دلار دارد و تا وقتی قیمت دلار به ثبات برسد شاهد چنین وضعی در بازار موبایل خواهیم بود.