آرشیو یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۸۳۹
جامعه
۱۳

خبر

اردوهای راهیان نور دانش آموزان تهرانی متوقف شد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اردوهای راهیان نور دانش آموزان تهرانی به دلیل عدم تامین منابع مالی از امروز متوقف شد. به گزارش فارس، اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: اردوهای راهیان نور برای دانش آموزان به صورت اختیاری برگزار می شود و آنچه در طول؟ روز گذشته ارزیابی کردم، نشان داد که برای اعزام دانش آموزان به این اردوها، رضایتنامه دریافت می شود. وی ادامه داد: هفته گذشته متوجه شدیم که برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموران به دلیل کمبود منابع مالی متوقف می شود.

انتقاد شورای شهر از نبود واکسن فلج اطفال

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در تامین واکسن فلج اطفال و همچنین تجهیز؟ دستگاه سی تی اسکن کوتاهی کرده است، گفت: در این خصوص وزیر بهداشت تمهیدات لازم را اتخاذ کند. رحمت الله حافظی در گفت وگو با فارس ضمن اشاره به نبود واکسن فلج اطفال در کشور اظهار داشت: موضوعی که در حال حاضر وزارت بهداشت باید به آن توجه کند تامین تیوب سی تی اسکن است که به گفته وزیر بهداشت برای تامین هر یک از این دستگاه ها نیاز به مبلغ 400 میلیون تومان است که در این خصوص نیز وزارت بهداشت باید وارد کار شود.

هزینه های برنامه های روز جهانی معلولان دردی دوا نمی کند

ایلنا| انجمن ندای معلولان ایران با انتشار پیامی خطاب به مجلس، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی به عنوان اصلی ترین سازمان های حمایتی، خواستار اهتمام جدی به رفع مشکلات معلولان شد. در این بیانیه آمده است: باید دولت ها توجه داشته باشند که با اجرای قوانین و منطبق سازی قانون های موجود با استانداردهای جهانی به گونه یی عمل کنند که معلولان از حداقل رفاه و معیشت برخوردار شوند و زمینه های لازم را در جهت برابری فرصت ها و دسترسی به امکانات عمومی ازقبیل آموزش، اشتغال، مسکن، حمل و نقل عمومی، هوایی، زمینی، ریلی، شهری و بین شهری و... همانند سایر شهروندان داشته باشند.