آرشیو یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲، شماره ۱۸۹۴
اقتصادی
۵

خبر

سهم بنزین در سبد سوخت افزایش یافت

مهر: یک مقام مسوول در ستاد سوخت از ساخت 80جایگاه جدید گاز تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: با کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز در سال جاری، سهم بنزین بار دیگر در سبد سوخت افزایش یافت. همزمان با اوج گیری متوسط مصرف روزانه بنزین در ایران به ویژه از ابتدای سال جاری تاکنون، افزایش سهم سی ان جی و گازوییل در سبد سوخت خودروها، اصلاح قیمت و افزایش عدد اکتان و ارتقای درجه آرام سوزی بنزین فعلی از مهم ترین سناریوهای قیمتی و غیرقیمتی دولت برای مهار رشد افسارگسیخته مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی بوده است.

وجود 600هزارخانه خالی در تهران

ایسنا: معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: با توجه به اینکه پس انداز مبنای اولیه خانه دارشدن مردم است برنامه هایی برای سرمایه گذاری و پس انداز در حال تدوین است که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی این برنامه ها اجرا شوند. احمد مجیدی گفت: از حدود دومیلیون و300هزارواحد مسکن مهری که برای ساخت آن برنامه ریزی شده بود، دومیلیون و150هزارواحد در حال ساخت است که از این تعداد 950هزار واحد توسط بخش خصوصی ساخته می شود.او مدیریت بحران و هماهنگی استان ها اظهار کرد: از میان یک میلیون و200هزار واحد مسکن مهر سهم دولت، ساخت 800هزار واحد در شهرهای بالای 25هزار نفر و ساخت 400هزارواحد در شهرهای جدید درنظر گرفته شده است. وی تاکید کرد: در حال حاضر در استان تهران 600هزارواحد مسکونی خالی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با مقررات موجود این واحد های خالی را ساکن دار کنیم.

شاخص بورس از نیمه 83هزارواحد گذشت

تسنیم: در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه، شاخص بورس با رشد هزارو441واحدی به نیمه ارتفاع 83هزارواحد رسید. شاخص بورس با رشد هزارو441واحدی در نماگر بورس به ارتفاع 83هزارو571واحدی رسید تا بازار سرمایه بازدهی حدود 118درصد را از ابتدای امسال نصیب معامله گران بورس کند. بیشترین تاثیر در روند مثبت شاخص بورس را نیز نماد شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و معدنی و صنعتی گل گهر داشتند و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص هم به نام نماد معاملاتی فولاد خوزستان، بانک صادرات و ملی صنایع مس ایران شد.