آرشیو یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲، شماره ۳۸۵۲
ایران
۱۵

آواربرداری مناطق زلزله زده برازجان در مراحل پایانی

عملیات آواربرداری مناطق زلزله زده برازجان که از جمعه گذشته آغاز شده بود در مراحل پایانی است و پیش بینی می شود امروز پایان یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در گفت وگو با مهر از ایجاد 25 کمپ اضطراری در مناطق مختلف دشتستان خبر داد و اظهار کرد: هزار چادر امدادی چهارنفره در این کمپ ها نصب شده است و2000 موکت و 4000 تخته پتو توزیع شده است.

عبدالکریم شعبان زاده با اشاره به فعالیت بیش از 300 امدادگر جمعیت هلال احمر در این زمین لرزه بیان کرد: امدادگران با تجهیزات کامل امدادی همراه 15 دستگاه آمبولانس پیشرفته و مدرن به امدادرسانی می پردازند.

وی به استفاده از دو فروند بالگرد برای تسریع در عملیات امدادرسانی در این منطقه خبر داد و افزود: امکانات مورد نیاز در منطقه مهیا ست و در صورت نیاز آسیب دیدگان در اختیار آنان قرار می گیرد.

شاپور رستمی، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز با اشاره به پایان عملیات آواربرداری معابر مناطق زلزله زده شهرستان دشتستان، تاکید کرد: با همکاری دستگاه های اجرایی، عملیات آواربرداری با سرعت انجام شده است.

وی افزود: عملیات آواربرداری تنها بخش هایی در بافت ها و مناطقی که دارای قدمت و به صورت غیر اصولی ساخت و ساز صورت گرفته باقی مانده است که تلاش به منظور آوار برداری هرچه زودتر آنها در دست انجام است.معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به ایجاد کمپ های موقت اسکان در روستاها، تصریح کرد: عملیات اسکان موقت روستاییان در حال انجام است.خلیل رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز به وضع مدارس در مناطق زلزله زده شهرستان دشتستان اشاره و بیان کرد: خوشبختانه مدارس شهرستان دشتستان در این حادثه آسیب چندانی ندیده اند و تنها دیوار برخی از مدارس روستایی فرو ریخته است.وی با اشاره به باز بودن مدارس مناطق زلزله زده شهرستان دشتستان، تصریح کرد: مدارس روند عادی خود را سپری خواهند کرد و فرهنگیان نیز مثل گذشته در محل کار خود حاضر می شوند.

73 میلیارد تومان خسارت زلزله دشتستان

معاون وزیر کشور گفت: 73 میلیارد تومان بر اثر زلزله دشتستان خسارت وارد آمده است.

حسن قدمی افزود: این خسارات زیرساختی، کشاورزی، مسکن و زیربنایی بوده است.رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: این سازمان برای جبران خسارت وارده از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد در هیات دولت مصوبات خوبی برای خسارت وارد آمده به دشتستان به تصویب برسد.