آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۵۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: رایزنی ها برای برگرداندن خاوری به ایران انجام شده است

همدان- خبرنگار کیهان:

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با قانون شکنان عرصه مدیریت کشور، بدون اغماض و به شدت برخورد می کنیم.

ناصر سراج در مراسم معارفه حمیدرضا حسن پور رئیس جدید بازرسی منطقه 4 (غرب) کشور و استان همدان، افزود: اکثریت قریب به اتفاق مدیران کشور، افرادی شریف، پاکدامن و پاک دست هستند و تنها عده قلیلی مشکل ساز می شوند.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید باید پاک باشد، و اجازه نمی دهیم عده قلیلی سیستم اجرایی را ناپاک جلوه دهند و به شدت با قانون شکنان برخورد می کنیم.

وی اظهار کرد: به تمام بازرسان قضایی دستور اکید داده شده است که با بی قانونی ها به شدت برخورد کرده و هرگز در این راه اغماض نکنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: سیاست سازمان بازرسی این است که اختیارات مناطق بازرسی در کشور را محدود کند و از قضات عالی رتبه به عنوان بازرس کل استان بهره مند شود.

سراج در خصوص یک کلاهبردار که در اهواز مردم را فریفته و سه تا چهار هزار میلیارد ریال اختلاس کرده و به کشور یونان گریخته است، گفت: در این خصوص با دادستان کل یونان گفت وگویی انجام شد اما به دلیل اینکه یونان عضو اتحادیه اروپاست استرداد این مجرم امکان پذیر نیست.

وی افزود: قانون حقوق شهروندی در حال حاضر در حال اجراست و منشور جدید تدوین شده نیز به طور حتم همسو با قانون حقوق شهروندی است.

رئیس سازمان بازرسی کشور اضافه کرد: مسئولان بازرسی از طریق سامانه و دیگر شیوه ها مراحل مزایده و مناقصه را قبل، حین و بعد از اجرای مناقصه و مزایده رصد می کنند و هر جا احساس کنند تخلفی صورت می گیرد وارد عمل می شوند.

وی در خصوص پرونده «خاوری» اظهار داشت: پرونده سه مدیر عامل به همراه خاوری در حال بررسی است و آقای (ب) محاکمه خواهد شد؛ همچنین پرونده آقای «ع» که اموال و املاک زیادی در تهران دارد نیز در حال پیگیری است و رایزنی ها برای برگرداندن این فرد به ایران صورت گرفته است.