آرشیو شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۲۸
ایران زمین
۲۰

ایجاد 12 هزار فرصت شغلی با سد معشوره نورآباد

نورآباد- خبرنگار ایران موانع و مشکلات اجرای طرح عمرانی- ملی سد معشوره در نورآباد لرستان با برنامه ریزی و پیگیری های هدفمند رفع می شود.

هوشنگ بازوند، استاندار لرستان بابیان این که سد معشوره از بزرگ ترین طرح های سدسازی در منطقه غرب کشور است که در تنگه گاوشمار و روی رودخانه کشکان درحال ساخت است، اعلام کرد: این سد در زمان بهره برداری 36 هزار هکتار از اراضی دیم دشت های کوهدشت، رومشکان و طرهان را به کشت آبی تبدیل می کند. همچنین با بهره برداری از آن زمینه ایجاد 12 هزار فرصت شغلی جدید در این استان فراهم خواهد شد.

استاندار لرستان افزود: با ساخت 32 کیلومتر تونل و کانال، آب از سد مخزنی معشوره به دشت های کوهدشت و رومشکان منتقل می شود تا اراضی کشاورزی این مناطق زیر پوشش شبکه های آبیاری قرار گیرد.

بازوند تولید انرژی برقابی، مهار سیلاب، تامین آب مورد نیاز بخش صنعت و آشامیدنی را از دیگر مزایای ساخت این سد برشمرد و گفت: 250 میلیون مترمکعب از آب تخصیص داده شده این سد برای مصارف کشاورزی، 17 میلیون مترمکعب برای مصارف شرب و 6 میلیون مترمکعب برای مصارف صنعتی در نظر گرفته شده است. همچنین با بهره برداری از این سد هر سال 198 گیگاوات برق نیز تولید خواهد شد.