آرشیو دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۸۴۶
جهان
۶

کوتاه از جهان

یک مقام وزارت نفت یمن اعلام کرد: در پی اصابت یک گلوله خمپاره به تاسیسات متعلق به این شرکت واقع در خلیج عدن، صدها تن از کارگران از این پایانه بیرون برده شدند. کارکنان این شرکت افزودند: کارکنان این تاسیسات از جمله خارجیان در اقدامی احتیاطی و پیشگیرانه به علت نگرانی از حملات بالقوه به این پایانه گاز، با چهار فروند هواپیما به پایتخت یمن انتقال داده شده اند.(ایرنا)

منابع پلیس در عراق گفتند که روز گذشته در قسمت های مختلف بغداد، ماشین های بمبگذاری شده منفجر شدند و دست کم در حدود 30 تن کشته شده اند و بیش از یکصد نفر در این انفجار ها زخمی شده اند. هدف این انفجار ها بیشتر مناطق شلوغ پایتخت عراق بوده است. مرگبار ترین حمله در محله شیعه نشین بیا در بغداد بوده است که نزدیک به 7تن کشته و 14تن دیگر زخمی شده اند.(رویترز)

هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق در سخنرانی خود در همایش «گفت وگوهای منامه» درباره بحران سوریه و تاثیر آن بر کشورهای منطقه گفت: من به مقامات ایران نیز اعلام کردم که عراق هرگز جزیی از درگیری های سوریه نبوده و هیچ نوع سلاح یا کمک تسلیحاتی به طرفین درگیر سوریه ارائه نکرده است. وی همچنین وجود سلاح های ساخت عراق در اراضی سوریه را تکذیب کرد. زیباری ادامه داد: من منکر این نمی شوم که برخی از گروه های شبه نظامی عراقی در سوریه می جنگند که تعداد آنها بالغ بر صدها تن است، اما این مساله با هماهنگی دولت عراق نبوده است.(ایسنا)

اختلالات بروز کرده در فرودگاه های انگلیس مشکلاتی برای برج های پرواز ایجاد کرده است که به دنبال آن شماری از پروازها لغو و شماری با تاخیر زیاد در حال انجام است. این اختلال به علت بروز در گذر از برنامه کاری شبانه به روزانه مشاهده شده است و به شدت کار فرودگاه هیترو را برهم زده است.(صدای روسیه)

منابع آگاه در فلسطین از سفر محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان، به آفریقای جنوبی و شرکت در مراسم یادبود نلسون ماندلا، رهبر ضد آپارتاید و رییس جمهور سابق این کشور خبر دادند. مراسم یادبود ماندلاقرار است در ورزشگاه ژوها نسبورگ که میزبان بازی فینال جام جهانی سال 2010 بود، برگزارشود.(تسنیم)