آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۳۲
اقتصادی
۲۲

احتمال تاسیس بانک ایرانی در چین

رئیس اتاق مشترک ایران و چین از احتمال راه اندازی یک بانک ایرانی در چین خبر داد و گفت: به دنبال این بودیم که این بانک هر چه سریع تر افتتاح شود ولی در حال حاضر تاسیس آن در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، اسدالله عسگراولادی در مجمع عمومی اتاق ایران و چین با بیان این که هدف رشد صادرات به چین به سمت اجرایی شدن رفته است، گفت: ما توانستیم روابط تجاری را با چین در حالی که در سراشیبی قرار گرفته بود حفظ کنیم.

وی ادامه داد: در 12 ماه گذشته از بیش از 10 هیات چینی دعوت شد به ایران بیایند و اتاق ایران و چین توانست وضع ارتباطی خود را با این کشور حفظ کند.

عسگراولادی با بیان این که چند هدف در رابطه با کشور چین پیگیری می شود اظهار کرد: اولین تشویق صادرکنندگان ایران به رشد صادرات به کشور چین و همچنین تشویق چینی ها به خرید بیشتر از ایران است. رئیس اتاق مشترک ایران و چین با تاکید بر این که کشور چین برنامه ریزی کرده است که واردات به این کشور در چند سال آینده 70 درصد افزایش یابد تصریح کرد: ما باید از این فرصت استفاده کرده و صادرات خود را به چین افزایش دهیم. وی با اشاره به این که در حال حاضر کشورهای عراق، افغانستان و چین در صدر کشورهایی هستند که از کشور ایران واردات دارند گفت: البته در میان این سه کشور چین بزرگترین خریدار کالاهای ایرانی شده است.

عسگراولادی ادامه داد: در هشت ماهه اول سال جاری مجموعا 5/4 میلیون دلار صادرات غیر نفتی و سنتی به چین داشته ایم.