آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۶۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دستگیری 123 سارق زورگیر در تهران

123 سارق، زورگیر و مالخر طی عملیاتی توسط پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

بنابر گزارش رسیده در این عملیات که توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام شد 123 تن دستگیر شدند.

گفتنی است از 4 ماه پیش نخستین شناسایی ها و اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی سارقان، زورگیران و مالخران شهر تهران انجام شد و از نخستین ساعات بامدادی دیروز عملیات گسترده ای برای برخورد با این افراد آغاز گردید.

در این عملیات 123 تن از خریداران اموال مسروقه، سارقان و زورگیران شهر تهران توسط تیم های عملیاتی پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شدند.

در میان دستگیرشدگان سرکرده های چندین باند سرقت و باندی متشکل از 4 تبعه پاکستانی، افغانستانی، آذربایجانی و عراقی وجود داشتند که 3 تن از آنان به همراه 30 واسطه و 8 نفر سفارش گیرنده دستگیر شدند.

گزارش رسیده حاکی است این اتباع بیگانه گوشی های موبایل مورد نیاز خود را به 8 نفر سفارش می دادند و این 8 تن آنها را به 30 واسطه گزارش می کردند. سارقان با استفاده از موتورسیکلت اقدام به شناسایی قربانیان خود می کردند و علاوه بر گوشی های موبایل پول و اشیاء قیمتی دیگر آنها را به سرقت می بردند. آنان در صورت مقاومت قربانیان خود آنها را با سلاح سرد تهدید می کردند.

موبایل های سرقت شده به بهای یکصدهزارتومان به مالخرها فروخته می شد و از طریق آنان تحویل اتباع خارجه می گردید.

این افراد اموال سرقتی را پس از رمزگشایی و پاک کردن حافظه در کشورهای آذربایجان، عراق، افغانستان و پاکستان به فروش می رساندند.گفتنی است شمار قابل توجهی از متهمان دستگیر شده کم سن و سال بوده و حتی برخی از آنان نیز کمتر از 20 سال سن داشتند.