آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۶۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

نجات 4 هزار نفر در سیل غزه

منابع فلسطینی از نجات بیش از چهار هزار نفر در منطقه سیل زده شمال نوار غزه که خانه های آنها تخریب شده بود، خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری فلسطین الیوم، منابع فلسطینی گزارش دادند که بر اثر سرازیر شدن سیلاب به خانه های مردم ساکن منطقه شمال نوار غزه بسیاری از خانه ها تخریب شدند و ارتفاع آب در برخی نقاط به 2 متر می رسید و به همین دلیل نیروهای دفاع شهری برای نجات شهروندان به استفاده از قایق متوسل شدند.

براساس این گزارش آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز در بیانیه ای اعلام کرد که بخش زیادی از شمال غزه در معرض سیل قرار گرفته و آب همه جای منطقه را فرا گرفته است.

بر پایه این گزارش، نیروهای دفاع شهری توانستند بیش از 4 هزار فلسطینی را که خانه هایشان در اثر سیلاب تخریب شده بود، نجات دهند.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد 100نفر در اثر برودت هوا و سیلاب که خانه های آنها را تخریب کرده بود، زخمی شده اند و علاوه بر آن تعدادی از شهروندان نیز در حوادث جاده ای به دلیل آبگرفتگی خیابان ها و معابر دچار آسیب شدند.

«کریس جونیس» سخنگوی آنروا در این باره اظهار داشت که مناطق نزدیک به اردوگاه آوارگان در شمال غزه به یک دریاچه بزرگ با ارتفاع 2 متر تبدیل شده و آب به خانه های مردم نفوذ و هزاران نفررا محاصره کرده است.گزارش های رسیده از منطقه نیز حاکی است بر اثر توفان های برفی که به نام توفان «الکساء» نامیده می شود، 9 هزار پرواز در کشورهای مختلف به تعطیلی کشیده شده است و این توفان ها بخشی هایی از خاورمیانه را درنوردیده است.

بیشتر قربانیان این توفان سوری هایی هستند که در اردوگاه های پناهندگان در لبنان و سوریه و ترکیه به سر می برند.همچنین برای اولین بار در مصر پس از یک قرن برف بارید. بارش شدید و کم سابقه برف در مصر مردم این کشور از جمله شهروندان قاهره، پایتخت مصر، را شگفت زده کرد.گفتنی است، با توجه به اینکه هوای شهر قاهره رطوبت اندکی دارد و در زمستان های این شهر نیز هوا معمولا به زیر نقطه انجماد نمی رسد، بنابراین بارش برف در این شهر شمالی قاره آفریقا پدیده ای بسیار نادر و غیرمنتظره است. آخرین زمانی که بارش برف در این شهر به ثبت رسیده به بیش از یک قرن پیش بازمی گردد.