آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۶۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

تهران یخ زد

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی ضمن پیش بینی وزش باد در تهران، گفت: دمای هوای پایتخت 3 درجه سانتی گراد زیر صفر رفت.

احد وظیفه در گفت وگو با فارس از پایداری هوای سرد تا پایان هفته در کشور خبر داد و گفت: سامانه بارش زا از کشور در حال عبور است به طوری که هم اکنون محدود به مناطق شمال شرق کشور شده است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: این سامانه بارش زا طی روز جاری در منتهی علیه شمال شرق کشور فعال خواهد بود و از همین مسیر عبور می کند.

وی با اشاره به جریانات شرقی که در سواحل دریای خزر حاکم است، اظهار داشت: همین امر موجب بارش پراکنده برف و باران در ارتفاعات استان های گیلان و اردبیل خواهد شد.

وظیفه با بیان اینکه هم اکنون توده هوای سرد در عرض های شمالی کشور حاکم است، ادامه داد: پیش بینی می شود طی امروز در استان تهران شاهد وزش باد باشیم که همین مسئله با کاهش غلظت آلاینده های هوا همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه دمای هوای تهران در چند شب گذشته در سردترین ساعت به صفر درجه سانتی گراد رسید، گفت: پیش بینی می شود دمای هوای این کلانشهر به 2 تا 3 درجه سانتی گراد زیرصفر کاهش یابد.

وظیفه با بیان اینکه طی هفته جاری بارش برف و باران برای پایتخت پیش بینی نمی شود، خاطرنشان کرد: تا پایان هفته جاری شاهد پایداری هوای سرد در تمامی نقاط کشور خواهیم بود.