آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۶۶
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: منابع دولت برای تکمیل بیمارستان های نیمه تمام کافی نیست

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 43 هزار تخت بیمارستانی در کشور در دست ساخت است که منابع دولت برای تکمیل این تعداد تخت بیمارستانی کافی نیست.

حسین محمد آقاجانی شامگاه شنبه ضمن دیدار از بیمارستان نیمه تمام بندر دیر واقع در استان بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: اگر با همین روند، تخصیص منابع داشته باشیم نزدیک 20 سال طول می کشد تا این تعداد تخت های بیمارستانی به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان ساخت: سیاست دولت تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام است که با رایزنی با مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات اعتباری بیمارستان های در دست ساخت اقدام خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: اکنون منابع دولت محدود است و آنهایی که این پروژه ها را حساب نشده شروع کرده اند، باید به چگونگی تکمیل آنها هم فکر می کردند.

وی یادآور شد: دولت با در نظر گرفتن اولویت ها، بیمارستان هایی که دارای پیشرفت بالای 80 درصد هستند را در دستور کار قرار داده تا ابتدا آنها به اتمام برسند.آقاجانی در ارتباط با روند کند ساخت بیمارستان دیر و نبود پزشکان متخصص در این شهر، گفت: این بیمارستان از منابع شرکت ملی نفت تامین اعتبار شده و در حال ساخت است که امیدوارم بزودی به بهره برداری برسد.معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: توزیع نیروهای متخصص با اولویت مناطق محروم در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.بندر دیر با 52 هزار نفر در 180 کیلومتری جنوب استان بوشهر واقع است.