آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۶۶
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد: تامین واکسن فلج اطفال با واردات 6 میلیون دوز

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته واکسن فلج اطفال مورد نیاز کشور تامین شده و اکنون کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

سیدحسن هاشمی دیروز در بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج به خبرنگاران گفت: کمبود موقتی این واکسن با واردات شش میلیون «دوز» رفع شد و خوشبختانه اکنون مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه موسسه رازی دارای زیرساخت های مناسب در زمینه تولید واکسن و سرم است، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود نقش این موسسه در سلامت جامعه تاکنون توجه کافی به آن نشده که امیدواریم این مهم در دولت تدبیر و امید محقق شود.

وی گفت: این موسسه زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که با سیاست گذاری های این وزارتخانه در آینده نزدیک بخشی از بازار دنیا به محصولات آن اختصاص خواهد یافت.

هاشمی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد که بخش خصوصی نیز در این موسسه در زمینه تولید فرآورده های جدید همکاری داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این بازدید گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی همتراز سایر موسسه های برتر علمی و تحقیقاتی دنیا است و کیفیت محصولات آن با مشابه خارجی برابری می کند.

محمود حجتی افزود: تعامل و همکاری و علمی موسسه رازی با سایر موسسه های فعال در جهان در رشد و ارتقا جایگاه آن تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است تا موسسه رازی بتواند با شرکت های دانش بنیان و نخبگان کشور تعامل بیشتری داشته باشد و فعالیت های آن را روز به روز گسترش یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه وزیر جهاد کشاورزی دیروز از بخش های مختلف موسسه سرم سازی رازی در کرج دیدن کردند.