آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۶۶
اخبار کشور
۳

500 هزار زائر پیاده از ایران در مراسم بزرگ اربعین شرکت می کنند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی زائران پیاده از روز شنبه وارد کشور عراق شدند و پیش بینی می شود 500 هزار زائر ایرانی در این گردهمایی عظیم حضور داشته باشند.

سعید اوحدی به فارس گفت: تا روز شنبه حدود 100هزار نفر با هماهنگی سازمان حج و زیارت با پوشش بیمه و هلال احمر به کربلااعزام شده اند و تدابیر خاصی برای خدمت رسانی به زائران اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: همانطور که پیش بینی می کردیم حدود 400 تا 500 هزار نفر از کشورمان در این حرکت عظیم حضور پیدا کنند و حدود 20 میلیون نفر نیز از سراسر جهان در این گردهمایی عظیم شرکت می کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: روزانه حدود 23 هزار نفر از مرز شلمچه، 5 هزار نفر از مرز چزابه و از مرز مهران هم حدود 7 تا 8 هزار نفر وارد کربلامی شوند، ما استان کرمانشاه را معین استان ایلام قرار دادیم و استان لرستان و فارس هم معین استان خوزستان شدند و برنامه ریزی ها به این ترتیب است که هر روز یک شهر مسئولیت پذیرایی از زائران را بر عهده می گیرند و مجموعه کارگزاران و مدیران سازمان حج و زیارت که سابقه پذیرایی از زائران را دارند از زائران پذیرایی می کنند.

اوحدی تصریح کرد: غذا توسط مردم و خیرین تهیه می شود و دو آشپزخانه صحرایی نیز راه اندازی شده است، چادرهای هلال احمر به صورت فعال خدمات پزشکی درمانی را به زائران ارائه می دهند و پتو در حد مقدور از سوی هلال احمر برای زائران آماده شده است ولی توصیه اکید این است که زائران حتما لباس گرم و پتو همراه خودشان داشته باشند و تاکید ما این است که در حد امکان از لباس و پتوی مردم عراق استفاده نکنند.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در صورتی که خدای نکرده سانحه ای برای زائران رخ دهد سقف دیه مبلغ 114 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، 15 میلیون تومان برای کمک خدمات درمانی بیمارستانی و 2 میلیون تومان برای خدمات درمانی سرپایی در داخل کشور و 2 هزار دلار در کشور عراق در نظر گرفته شده است.