آرشیو سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۳۷
صفحه اول
۱

مجید انصاری در بازدید از <ایران>: برخی جریان ها همدلی مسئولان نظام را برنمی تابد

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری روز گذشته از موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران بازدید کرد. انصاری در این برنامه با حضور در بخش های مختلف موسسه اعم از تحریریه روزنامه ایران، ایران دیلی، ایران ورزشی، الوفاق و شبکه ایران از نزدیک با روند کاری این مجموعه ها آشنا شد.

انصاری که به واسطه مسئولیت کاری خود مامور برقراری تعامل با مجلس شورای اسلامی است در گفت وگو با خبرنگار ایران تاکید کرد که علاوه بر برنامه های گذشته این معاونت برای تعامل با مجلس درصدد هستیم که مسئولان اجرایی و کارشناسان دولت حضور بیشتر و نظام مندی در کمیسیون های تخصصی مجلس داشته باشند تا نظرات بین دو قوه به هم نزدیک تر شود. وی با اشاره به روابط غیرحسنه بین دولت و مجلس در دوره گذشته تصریح کرد که دولت تلاش دارد این رابطه را احیا کند. به گفته انصاری هنور ذهنیت و سابقه آن روابط نامطلوب در بین نمایندگان وجود دارد و این مساله خود را در قالب تذکرات و سوالات مختلف از وزرا نشان می دهد.

انصاری که سابقه معاونت حقوقی و پارلمانی دولت اصلاحات در مجلس هفتم را در کارنامه خود دارد در بیان تشابهات سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی گفت: بین این دو چهره شباهت های بسیاری وجود دارد که دو نمونه آن به نظر من مهمتر است. قانونگرایی و تاکید بر اجرای قانون نخستین ویژگی مشترک بین روحانی و خاتمی است و شباهت دیگر بین آن ها سابقه حضور در مجلس است که این تجربه کمک زیادی به تعامل بین دولت و مجلس می کند. انصاری در ادامه گفت: جریانی از رفاقت و همدلی بین مسئولان عالی نظام ناراحت هستند و گویا اشک و غم را بر چهره مردم بیشتر می پسندند تا لبخند و امید. به گفته معاون پارلمانی رئیس جمهور، یکی از عوامل اصلی آرامش ایجاد شده در کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری و استقرار دولت یازدهم همین رابطه حسنه و دوستانه مسئولان عالی نظام با یکدیگر است که از چشم مردم دور نمانده است. مشروح مصاحبه ایران با انصاری بزودی منتشر می شود.