آرشیو سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲، شماره ۱۹۰۸
اقتصادی
۴

گذر

وصول 20 میلیارددلار از درآمد نفت در 7 ماه

تسنیم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از وصول 20میلیارددلار از درآمدهای نفتی امسال طی هفت ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ایران طی این هفت ماه روزانه 935هزار بشکه نفت با قیمت متوسط 103دلار فروخت. علی محمد احمدی درباره وضعیت فروش نفت و درآمدهای نفتی ایران طی ماه های گذشته بر اساس گزارش های ارایه شده توسط دولت در مجلس، اظهار کرد: در هفت ماهه نخست امسال به طور متوسط روزانه دومیلیون و722هزار بشکه نفت تولید شده که میزان صادرات روزانه نفت طی این مدت 935هزار بشکه بوده است. وی ضمن اشاره به اینکه میزان درآمدهای نفتی تا پایان سال باید 40میلیارددلار باشد، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال درآمد پیش بینی شده برای فروش نفت محقق شود.

3 ماموریت سازمان مدیریت پس از احیا اعلام شد

مهر: رییس امور آمایش و توسعه منطقه ای معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: متولی راهبری توسعه، مسوولیت تجهیز زیرساخت های توسعه و رصد توسعه کشور؛ سه ماموریت اصلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پس از احیا خواهد بود. حسین آرامی با تاکید بر اینکه رصد روند توسعه منجر به ارتقای کارآیی نظام اقتصادی و اجتماعی کشور خواهد شد، گفت: در روند احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سه ماموریت اصلی بر عهده این سازمان خواهد بود که عبارتند از متولی راهبری توسعه، مسوولیت تجهیز زیرساخت های توسعه و رصد توسعه کشور.

تولید کامیون در 6شرکت متوقف شد

ایسنا: تولید انواع کامیون در آبان امسال در شش شرکت داخلی به صفر رسید. آبان امسال تولید انواع کامیون با افت 54درصدی از 1172دستگاه در آبان 91 به 539دستگاه در آبان 92 کاهش یافته است. این در حالی است که آبان ماه سال گذشته در شرکت رخش خودرودیزل 10 دستگاه، زامیاد چهار دستگاه، کاریزان خودرو 54 دستگاه، فناوری های پیشرفته دو دستگاه، رایان فن گستردیزل 31دستگاه و در شرکت ماموت 35دستگاه کامیون تولید شده بود. آبان امسال تولید انواع کامیون در شرکت ارس خودرودیزل با افت 7/25درصدی از 35دستگاه در آبان 91 به 26دستگاه کاهش یافته است. تولید در ایران خودرودیزل نیز با افت 1/13درصدی از 252دستگاه به 219دستگاه رسیده است. در این مدت تولید در شرکت سایپا دیزل با افت 6/73درصدی از 284دستگاه به 75دستگاه کاهش یافته است. تولید در گروه بهمن نیز با افت 9/52درصدی از 465دستگاه به 219دستگاه رسیده است.