آرشیو سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲، شماره ۳۰۹۱
بازار دیجیتال
۲۵
روی خط

محموله های مخابراتی خارج از نوبت ترخیص می شوند

خبرگزاری مهر - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تفاهم صورت گرفته با شرکت مخابرات ایران برای اجازه ترخیص کالاهای مخابراتی که چندی است به دلیل برخی مشکلات در گمرک مانده خبر داد.

محمود واعظی اظهار کرد: با شرکت مخابرات ایران تفاهم انجام شده تا خارج از نوبت محموله های مخابراتی و تجهیزات موردنیاز از گمرک ترخیص و مشکلات فعلی نبود تجهیزات و عدم توسعه حل شود.

وی این اقدام وزارت ارتباطات را در جهت رفع مشکل ارتباط رسانی شهرک های تازه تاسیس و ارایه امکانات ارتباطی به این مناطق عنوان کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت با بیان اینکه نمی خواهیم از جیب مردم ضعف مدیریت خود را بپوشانیم، ادامه داد: تا جایی که می توانیم مانع این می شویم که تعرفه های مختلف افزایش یابد تا به مردم فشار نیاید.

واعظی در مورد هم کدسازی تلفن ثابت در استان های کشور گفت: ما دوست داریم این پروژه انجام شود، اما اختلاف نظر بین مخابرات و دولت برای تغییر تعرفه وجود دارد؛ به این معنی که ما در وزارتخانه اعتقاد داریم که رقم پیشنهادی مخابرات برای هزینه این طرح بالااست و به مردم فشار می آید؛ چرا که هم کدسازی شهرستان ها در زندگی برخی تاثیر ندارد، اما با افزایش تعرفه، مردم مجبور می شوند هزینه بیشتری بپردازند؛ براین اساس باید سازوکاری انجام شود که هم کدسازی صورت گیرد، اما تعرفه ها معقول افزایش یابد.