آرشیو سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲، شماره ۱۹۰۸
اقتصادی
۵

گذر

معاون وزیر انرژی روسیه به تهران رسید

ایسنا: هیات اقتصادی روسیه به ریاست آناتولی یانوفسکی، معاون وزیر انرژی روسیه به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات کشورمان به تهران سفر کرد. معاون وزیر انرژی روسیه قرار است در سفر دوروزه خود به تهران با مسوولان بخش اقتصادی و انرژی کشورمان دیدار و گفت وگو کند.

هیچ وقت 6میلیون بشکه نفت تولید نکرده ایم

ایسنا: معاون مهندسی و تامین شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: ایران هیچ وقت در طولانی مدت نتوانسته است شش میلیون بشکه نفت در روز تولید کند. غلامعباس جوکار با اشاره به اینکه برخی افراد اعلام می کنند که ایران قبل از انقلاب روزانه شش میلیون بشکه نفت در روز تولید می کرد، گفت: زمانی می توان اعلام کرد که روزانه شش میلیون بشکه نفت تولید شده است که در یک مدت نسبتا طولانی به طور میانگین این مقدار تولید شده باشد. وی ادامه داد: قبل از انقلاب تنها در زمان های بسیار کوتاه توانستیم شش میلیون بشکه نفت در روز تولید کنیم، بعد از انقلاب نیز پس از وقوع جنگ تولید نفت کاهش یافت و بعد از اتمام جنگ تلاش شد تولید نفت از 2/5 میلیون بشکه به چهار میلیون افزایش یابد.

پتروشیمی پول بلوکه شده در خارج ندارد

فارس: مدیرعامل بازرگانی پتروشیمی از تمایل سرمایه گذاران عرب به سرمایه گذاری مشترک در پتروشیمی ایران خبر داد و گفت: به هیچ وجه در حال حاضر در بازرگانی پتروشیمی چیزی به عنوان پول بلوکه شده در خارج نداریم. مصطفی تهرانی صفا افزود: قبل از اعمال تحریم ها 13درصد محصولات پتروشیمی را به اروپا صادر می کردیم اما امروز جای پای بسیار خوبی در خاور دور یافته ایم که بالای 50درصد سهم بازار صادراتی ما را تشکیل می دهد. مدیرعامل بازرگانی پتروشیمی با بیان اینکه در حال حاضر 15شرکت و گروه در تجارت محصولات پتروشیمی ایران فعالیت می کنند، اضافه کرد: وقتی این فعالان در کنار هم بنشینند لااقل می توانند یک تشریک مساعی داشته باشند. اما الان هرکس برای خودش در بازار فعالیت می کند که این مساله مشکلات زیادی ایجاد می کند.