آرشیو سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۳۷
ایران زمین
۲۰

گوناگون

مشاهده 20 راس آهو در دشت هزار راه

20 راس آهو در منطقه حفاظت شده پیشنهادی دشت هزار راه مشاهده شده است.

سعید توانا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشتخوار تاکید کرد: در 3 روز پیمایش عرصه های طبیعی این شهرستان که به منظور سرشماری گونه هوبره صورت گرفت، 2 دسته آهو در این منطقه مشاهده شد.

وی در گفت وگو با فارس، ادامه داد: دشت هزارراه منطقه ای وسیع با ناهمواری های کم ارتفاع متعدد و پوشش گیاهی متنوع است که این امر علاوه بر غنای تنوع زیستی آن، زیستگاه مناسبی را برای تغذیه و به ویژه استتار جانورانی همچون آهو و هوبره فراهم کرده است.با توجه به ظرفیت مطلوب موجود، مستندات لازم برای ارتقای وضعیت حفاظتی منطقه در دست تدوین است.

ثبت جهانی 2 اثرطبیعی و گردشگری بهشهر

بهشهر – خبرنگار ایران: دو اثر طبیعی و گردشگری شهرستان بهشهر شامل جزیره میانکاله و عباس آباد ثبت جهانی شد.

محمد تقی نورزاد، فرماندار بهشهر اعلام کرد: این شهرستان از باستانی ترین مناطق مازندران است که آثار متعدد تاریخی و طبیعی را در خود جای داده که برخی آنها در نوع خود نه فقط در این استان بلکه در کل ایران بی نظیر است.

کاخ صفی آباد، پارک ملت و کاخ شاه عباس، چشمه سنگ نو، گوهرتپه و چشمه عمارت ازجمله جاذبه های گردشگری بهشهر است که باید با فراهم کردن فرصت گردشگری، گردشگران را به این منطقه سوق دهیم.

نورزاد، عباس آباد بهشهر را بزرگترین سرمایه بهشهر در بخش گردشگری دانست و گفت: باید این باغ باستانی و پارک جنگلی به عنوان قابلیت مناسب گردشگری و میراثی به جهانیان معرفی شود.

جایزه نقاشی هنگ کنگ برای 2 کودک کرمانشاهی

کرمانشاه – خبرنگار ایران - 2 کودک کرمانشاهی از میان شرکت کنندگان 52 کشور، جایزه نقاشی هنگ کنگ را به خود اختصاص دادند.

رضا موزونی، مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه اظهار داشت: اشکان عباسی کودک 7 ساله و پارسا جمشید پور کودک 10 ساله، موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره بین المللی هنگ کنگ شدند.

وی گفت: در نخستین دوره مسابقه بین المللی نقاشی که با موضوع «فرهنگ کشور من» برگزار شد، 11 هزار و 543 اثر از 52 کشور شرکت کردند که از این تعداد، 368 اثر به اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران اختصاص داشت.