آرشیو سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲، شماره ۱۹۰۸
حوادث
۱۲

پنج قاره

«اتنا»، فرودگاه ایتالیا را تعطیل کرد

فرانس پرس: مسوولان فرودگاه «کاتانیا» ایتالیا از تعطیلی این فرودگاه به دلیل فوران کوه آتشفشانی «اتنا» خبر دادند. در پی فوران آتشفشان و پراکنده شدن ابری عظیم از خاکستر در فضای اطراف فرودگاه، پروازهای آن لغو شدند. اتنا، آتشفشان فعالی است که اغلب فوران می کند اما آخرین فعالیت آن که از روز شنبه آغاز شده شدیدترین مورد طی چند ماه اخیر است.

کشف اجساد 11 مسافر

هرالد تریبیون: پلیس مکزیک اجساد 11نفر را در جنوب این کشور کشف کرد. خودرو این افراد در آتش سوخته است و روی آن آثار گلوله به چشم می خورد. دادستان عمومی مکزیک گفت: «این 11نفر مسافر بودند. علت مرگ همه آنها نیز گرفتارشدن در کمین افراد ناشناس است.»

تیراندازی در خانه

شینهوا: تیراندازی در خانه ای در ایالت تگزاس آمریکا به مجروح شدن پنج نفر از سکنه منجر شد. پلیس محلی ایالت تگزاس پس از اطلاع از وقوع تیراندازی در محل حادثه حضور یافت و با پنج سکنه این خانه که با گلوله مجروح شده بودند، روبه رو شد. پلیس با بیان اینکه مجروحان حادثه به بیمارستان منتقل شده اند، اعلام کرد: وضعیت جسمی مجروحان در حال حاضر مشخص نیست. طبق آخرین گزارش ها متهم همچنان فراری است.

21 کشته در پی سقوط اتوبوس

واحدمرکزی خبر: خروج اتوبوس مسافربری از بزرگراهی در فیلیپین و سقوط آن روی خودرو ون دست کم 21کشته و 20زخمی در پی داشت. پلیس فیلیپین از وقوع این حادثه در یکی از بزرگراه های غیرهمسطح در شهر تاگوییگ در حومه شهر مانیل، پایتخت این کشور خبر داد و افزود: تلاش برای نجات مجروحان ادامه دارد.

فرار 55 زندانی

واحدمرکزی خبر: دست کم 55 زندانی یکی از زندان های موقت کیتو، پایتخت اکوادور، فرار کردند اما 20نفر از آنها دوباره دستگیر شدند. وزیر کشور اکوادور احتمال مشارکت نگهبانان و سهل انگاری مدیر زندان را بعید ندانست. در پی این ماجرا، مدیر زندان و یکی دیگر از مسوولان بلندپایه اداره زندان ها از سمت های خود برکنار شدند. این زندان در مجاورت زندانی دیگر با هزارو500 مجرم، واقع شده است. به گفته وزیر کشور اکوادور، هدف از این فرار دسته جمعی، شورش و ایجاد هرج ومرج به منظور تسهیل فرار زندانیان بسیار خطرناک از زندان مجاور بود اما با هوشیاری پلیس از این اتفاق پیشگیری شد.