آرشیو سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۳۷
ایران شوک
۱۵

گورخر هراسان در میان آرواره های نیرومند کروکودیل

گروه شوک: کروکودیل های گرسنه رودخانه مارانی کنیا با کمین در نزدیکی گله چند صد تایی گورخرها، با لغزش پای جوان ترین عضو گروه به داخل آب به سمت آن یورش برده و در یک حمله سریع حیوان بخت برگشته را چند تکه کردند.

این گله گورخر ها که برای رفع تشنگی در اجتماع گسترده ای و با فشردگی کامل به سمت آب آمده بودند چنان منسجم حرکت می کردند که هیچ شکارچی قدرت نفوذ به میان آنها را نداشت. در سوی دیگر در نزدیکی سطح آب اما کروکودیل های گرسنه ای در انتظار لغزش آنها و جدا شدن یکی از اعضا از گله بودند. این انتظار تا پایان آب خوردن گله برای شکارچیان ادامه داشت، اما زمانی که گله به راه افتاد کروکودیل ها به حال آماده باش درآمدند.

گورخرها یکی یکی از آب رد شدند اما جوان ترین عضو گروه ناگهان پایش لغزید و از گله دور افتاد. همین فرصت کافی بود که کروکودیل ها غذای روزانه شان را شکار کنند. این بچه گورخر که سعی داشت پیش از رسیدن شکارچیان به گله برسد، هر لحظه با تقلای بیشتر، از گله دورتر می شد تا این که یک کروکودیل با آرواره قوی آن را گرفت و با شکستن گردنش حیوان را مجروح کرد و به زیر آب برد.

تصاویر این شکار صبورانه و با دقت توسط یک عکاس اهل زیمبابوه گرفته شده است. به گفته این عکاس، گله گورخر ها در مسیر تانزانیا در حرکت بودند تا با تغییر فصل بتوانند خود را به محل مناسبی برای زندگی برسانند.