آرشیو سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۳۷
حوادث امروز
۱۸

کلاهبرداری های خاص مرد چرب زبان

گروه شوک- حسین خانی: پلیس چهار استان ایران عملیات ردیابی برای دستگیری کلاهبردار بازار مصالح ساختمانی را در دستور کار خود قرار داده است.

این اقدام ها از سوی پلیس آگاهی استان های البرز، مازندران، تهران و گیلان در حالی انجام می شود که از هفت ماه پیش شکایت های زیادی درباره صدور چک های بی محل از سوی مجرم فراری در دادسراهای این استان ها طرح شده است.بنا بر این گزارش، 22 اردیبهشت ماه سال جاری یک مرد که فروشنده مصالح ساختمانی در تنکابن واقع در غرب مازندران است با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب با طرح شکایتی ادعا کرد از سوی مرد جوانی تحت کلاهبرداری قرار گرفته است. وی درباره چگونگی وقوع این حادثه به بازپرس شعبه اول دادسرا گفت: چندی پیش مرد جوانی که ظاهر موجهی داشت به فروشگاه من مراجعه کرده و گفت سازنده پروژه بزرگی در شهر است.

وی ادامه داد: این مرد پس از آن که با چرب زبانی توانست اعتماد مرا جلب کند مقدار 45 میلیون تومان انواع مصالح ساختمانی را بار خودرو کرده و در ازای آن یک چک داد، وقتی چند روز بعد برای وصول چک به بانک رفتم متوجه شدم این حساب خالی است و موجودی ندارد.

مرد مالباخته در ادامه گفت: چندین بار با شماره تلفنی که داده بود تماس گرفتم اما هیچ پاسخی داده نشد بنابراین به بانک مراجعه کرده و چک را برگشت زدم. با توجه به ادعاهای این مرد تجسس های پلیس آگاهی برای به دست آوردن ردی از مرد کلاهبردار ادامه داشت تا این که در جریان بررسی های صورت گرفته از سوی پلیس مشخص شد کلاهبردار فراری با همین شیوه در چند استان دیگر نیز اقدام به خرید مصالح ساختمانی و صدور چک های بی محل کرده است. ماموران در جریان تحقیقات بعدی خود دریافتند مجرم در برخی اقدام های کلاهبردارانه خود از چک های سرقتی استفاده کرده است.با توجه به این یافته ها بازپرس پرونده با دستور چاپ تصویر این متهم ازکسانی که از مخفیگاه وی اطلاعی دارند خواست مراتب را به مراکز پلیس 110 یا شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تنکابن اطلاع دهند.بنا بر اعلام بازپرس پرونده مجرم فراری 44 ساله بوده و محمد رضا کرانی نام دارد و با اقدام های خود باعث بروز اختلال در بازار فروش مصالح ساختمانی شده است و احتمال داده می شود در مناطق دیگری نیز مرتکب چنین اقدام هایی شده باشد.