آرشیو چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲، شماره ۳۰۹۲
نفت و پتروشیمی
۱۱

مجمع فوق العاده انجمن تصویب شد: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به عضویت اتاق بازرگانی درآمد

گروه بنگاه ها- اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) در مجمع فوق العاده این انجمن با تصویب الحاقیه ای به اساسنامه انجمن، عضویت استصنا در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران را تصویب کردند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، مجمع سالانه انجمن با حضور بیش از 300 شرکت فعال و تولید کننده در صنعت نفت در سالن وزارت نیرو برگزار شد.

رضا پدیدار، رییس هیات مدیره انجمن در این آیین ضمن تشریح عملکرد یک ساله هیات مدیره ابراز امیدواری کرد سازندگان تجهیزات صنعتی نفت در دولت جدید از جایگاه مناسب تری برخوردار می شوند.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای انجمن در سال جاری، از اصلاح برخی از مفاد قرارداد تیپ خرید کالابه عنوان بزرگ ترین دستاورد هیات مدیره انجمن خبر داد.

پدیدار ادامه داد: براساس اصلاحات انجام شده قراردادهای خرید کالاو تجهیزات از سازندگان داخلی دیگر به روال گذشته یکطرفه و تکلیف محور نسبت به فروشنده و سازنده نیست و تغییراتی در آن اعمال شده است که مسیر سازندگان را در این قراردادها هموار می کند.

رییس هیات مدیره انجمن همچنین اظهارکرد: اغلب اعضای انجمن، متفق القول از وزارت نفت درخواست دارند تا ضمن اجرایی کردن طرح تعدیلات، اجازه دهند انجمن سازندگان، به ویژه اعضای خود را رتبه بندی کنند تا هزینه و کیفیت تولید براساس نیاز کارفرما صورت پذیرد.

در ادامه نیز سیامک صمیمی دهکردی، دیگر عضو هیات مدیره انجمن، با اشاره به مزایای عضویت انجمن در اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق ایران در سال های اخیر و پس از تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار به عنوان پارلمان بخش خصوصی در کشور شناخته شده است و حل مشکلات انجمن به عنوان یک بخش خصوصی نیز می تواند از این طریق دنبال شود.وی ادامه داد: با عضویت استصنا در اتاق بزرگانی از این پس می توانیم تمامی درخواست های اعضا را در کمیسیون های اتاق ایران بررسی کرده و به اطلاع کارفرمایان برسانیم.