آرشیو شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۷۰
ورزشی - اخبار کشور
۹
نکته ورزشی

وقتی وزارت ورزش و جوانان میان فدراسیون های ورزشی تبعیض قائل می شود!

سرویس ورزشی-

پنجشنبه هفته گذشته مجمع انتخابات فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی برگزار و فرهاد طلوع کیان با کسب بیشترین رای برای چهار سال به عنوان رئیس این فدراسیون برگزیده شد. این مجمع انتخاباتی به ریاست سیدنصرالله سجادی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در پایان فرهاد طلوع کیان با کسب 17 رای به عنوان رئیس جدید این فدراسیون برگزیده شد. پس از وی امیر عرب با 14 رای، امیر رشیدلمیر با 2 رای و محمدرضا توپچی بدون رای در رده های بعدی قرار گرفتند.

اما در جریان برخی مجمع اتفاق مهمی رخ داد؛ در حالی که کاندیداها شروع به دفاع از برنامه های خود کرده بودند، محمدرضا طالقانی سرپرست پیشین این فدراسیون قصد ورود به مجمع را داشت که مسئولان برگزاری مجمع از این کار وی ممانعت کردند. ممانعت از ورود طالقانی به مجمع در شرایطی است که به گفته نصرالله سجادی، طالقانی کاندیدا نبود و نمی توانست در مجمع شرکت کند.

نکته مبهم ماجرای انتخابات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی در اینجاست که مسئولان وزارت ورزش و جوانان به دلیل بازنشسته بودن طالقانی، اجازه ندادند وی برای ریاست فدراسیون نامزد شود اما درست چند روز قبل بهرام شفیع علی رغم بازنشسته بودن و مخالفت سازمان بازرسی، نامزد ریاست فدراسیون هاکی شد و رای هم آورد. حالاپرسشی که مطرح می شود این است که چگونه بهرام شفیع بازنشسته می تواند در انتخابات شرکت کند و محمدرضا طالقانی دیگر بازنشسته ورزش، نمی تواند؟ هر چند که وزارت ورزش و جوانان تا به امروز تمایل نداشته در خصوص دادن مجوز به بهرام شفیع – که اتفاقا از مجریان ورزشی است و تریبون یکی از برنامه های ورزشی صدا و سیما در اختیار اوست- اطلاع رسانی کند اما بدون تردید مسئولان وزارتخانه بی سر و صدا برای بهرام شفیع مجوز دریافت کرده اند که وی توانسته در انتخابات شرکت کند، آن هم در شرایطی که نصرالله سجادی گفته بود وزارت ورزش برای هیچ کدام از بازنشسته ها مجوز دریافت نمی کند!

چه خوب است وزارت ورزش و جوانان دراین خصوص توضیحاتی را ارائه کند و بگوید معیار آنها برای دادن مجوز به بازنشسته های ورزش چیست، آیا سابقه مدیریت موفق در ورزش ملاک بوده یا در اختیار داشتن تریبون در رسانه پربیینده ای چون تلویزیون؟!