آرشیو سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲، شماره ۳۸۷۱
سیاسی
۲

روحانی: تعامل تهران و رم، اعتماد متقابل با اروپا را به دنبال دارد

رئیس جمهور در دیدار وزیر خارجه ایتالیا با بیان این که ایتالیا کشوری تاثیرگذار در اروپاست، گفت: تعاملات تهران و رم می تواند پی ریزی بنای اعتماد متقابل با اروپا را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی، همکاری ایران و ایتالیا در سازمان ملل متحد را نمونه بارز این تعامل بیان کرد.

رئیس جمهور در این دیدار که روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و همکاری های بین المللی مورد بررسی قرار گرفت، با اعلام آمادگی برای ارتقای روابط دو کشور به بالاترین سطح ممکن، گفت: از این که گفته می شود هیچ محدودیتی برای توسعه روابط وجود ندارد، خرسندم.

روحانی با اشاره به روابط در حال توسعه تهران رم اظهار کرد: روابط کنونی ایران و ایتالیا در سطح انتظار دو ملت نیست و باید از ظرفیت های موجود دو کشور با توجه به اراده دو دولت ایران و ایتالیا برای گسترش روابط، بهترین استفاده صورت گیرد.

تلاش دشمن برای کمرنگ کردن پرچمداری ایران

در همین حال رئیس جمهور در جلسه روز یکشنبه هیات دولت گفت: دنیای استکبار که سال ها تلاش می کرد جمهوری اسلامی ایران را مروج خشونت معرفی کند، اما اینک با ناباوری می بیند ایران در قامت پرچمداری موج ضدخشونت و افراطی گری در جامعه جهانی ظاهر شده است، از این رو سعی می کند با توطئه سکوت، این رویداد مهم را کمرنگ سازد.

وی با یادآوری تصویب قطعنامه اخیر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان جهان علیه خشونت و افراطی گری، گفت: در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک طرحی پیشنهاد کردیم که جهان «علیه خشونت و افراطی گری» متحد شود؛ حروف اول این عبارت به انگلیسی واژه wave را می سازد و اشاره لطیفی به ایجاد موجی در جهان برای مقابله با خشونت دارد.

روحانی افزود: زمانی که این پیشنهاد را از طرف ملت ایران ارائه کردیم، انتظار نمی رفت به این سرعت پیش رفته و مورد استقبال جامعه جهانی قرار گیرد؛ گرچه رژیم صهیونیستی با آن مخالفت کرد، اما به علت ترس از انزوا جرات نکرد رای مخالف دهد و فضای جلسه به گونه ای بود که با اجماع به تصویب رسید.