آرشیو سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲، شماره ۳۸۷۱
حوادث
۱۹

حادثه در جهان

4 زخمی در حادثه هواپیمای بوئینگ

چهار نفر در پی برخورد بال یک فروند هواپیمای بوئینگ 747 خطوط هوایی بریتیش ایرویز با ساختمانی کوچک در فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ زخمی شدند.

مقامات هواپیمایی آفریقای جنوبی اعلام کردند این هواپیما با 202 سرنشین قصد پرواز به فرودگاه هیثروی لندن را داشت که برخلاف دستور برج مراقبت، باند باریکی را برای پرواز انتخاب کرد و در نتیجه بال سمت راست آن به ساختمان اداری کوچکی در فرودگاه بین المللی اولیور تامبوی ژوهانسبورگ برخورد کرد و چهار نفر از افراد داخل ساختمان زخمی شدند.

به هیچ کدام از 185 مسافر و 17 خدمه این هواپیما آسیبی نرسیده است./ واحد مرکزی خبر

سقوط اتوبوس جان 14 برزیلی را گرفت

پلیس برزیل اعلام کرد: در پی سقوط یک دستگاه اتوبوس به دره ای عمیق، 14 مسافر جان خود را از دست دادند. بنا بر اعلام پلیس برزیل، این اتوبوس که حامل 54 مسافر بوده، در 50 کیلومتری شهر سائوپائولو به یک دره سقوط کرد. تاکنون علت وقوع این سانحه رانندگی مشخص نشده، اما کارشناسان معتقدند خواب آلودگی راننده موجب این تصادف شده است.

در این حادثه 12 نفر از جمله راننده اتوبوس مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.

طبق اعلام پلیس برزیل، راننده اتوبوس پذیرفته که مشکل فنی، علت حادثه نبوده است./ ایسنا

برف و کولاک مرگبار در آمریکا

موج شدید سرما همراه با برف و کولاک، بخش هایی از آمریکا را فرا گرفت و تاکنون هشت کشته بر جای گذاشته است. در پی این موج سرما، هزاران پرواز فرودگاه های این کشور نیز لغو و موجب سرگردانی شمار زیادی از مسافران شد. مرکز مدیریت مواقع اضطراری ایالت کنتاکی اعلام کرد: بر اثر برخورد دو دستگاه خودرو در این ایالت چهار نفر کشته شدند. یک نفر نیز بر اثر جاری شدن سیل، جان خود را از دست داد.

مرکز مدیریت بحران می سی سی پی نیز در گزارشی اعلام کرد: سقوط تعدادی درخت روی چند ساختمان مسکونی موجب خسارت مالی و مرگ دو نفر دیگر شد. توفان در مرکز این منطقه باعث واژگونی چهار کامیون شد./ ایسنا