آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۷۴
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

* معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه بنزین تولیدی پتروشیمی ها استاندارد است، جزئیات عرضه بنزین اروپایی در تهران و سایر کلانشهرهای کشور را تشریح کرد و گفت: از پایان دی در 50 درصد جایگاه های تهران و کرج، بنزین یورو 4 توزیع می شود. شاهرخ خسروانی درباره آخرین وضعیت عرضه و توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا در کلانشهرها، گفت: در حال حاضر بخش زیادی از پروژه های توسعه ای و ارتقای کیفیت در پالایشگاه ها راه اندازی و در مدار بهره برداری قرار گرفته است. معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اعلام اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از اواسط دی ماه تمام جایگاه های اراک بنزین یورو 4 توزیع خواهند کرد، تصریح کرد: در شرایط فعلی تعدادی از جایگاه های تهران در حال توزیع بنزین یورو 4 هستند.

* رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از کاهش 22 درصدی قیمت مسکن در سال جاری خبر داد و گفت: هنوز جای چانه زنی وکاهش قیمت مسکن در بازار وجود دارد. مصطفی قلی خسروی با اشاره به بازار مسکن در فصل پاییز امسال گفت: علاوه بر حذف حباب 20 درصدی از بازار مسکن، قیمت مسکن در فصل پاییز دو درصد دیگر کاهش یافته است.

* مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز از چین به عنوان مهمترین مشتری گوگرد ایران نام برد و اعلام کرد: حجم درآمدهای سالانه کشور از محل صادرات گوگرد و گاز مایع به حدود یک میلیارد دلار رسیده است. محمدعلی براتی درباره آخرین وضعیت صادرات گوگرد ایران، گفت: در حال حاضر پس از تامین نیازهای صنایع داخلی تمامی گوگرد بنتونیت و کلوخه پالایشگاه های گاز پارس جنوبی و شهید هسامی نژاد به بازارهای جهانی صادر می شود.

* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش شماره های 2240 الی 2243 و 2218، 2250 الی 2253، 2230 الی 2233، 2630 الی 2633 و 2614 از روز شنبه به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.

* بر اساس جدیدترین آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، حجم تجارت خارجی غیرنفتی ایران با دنیا در 9 ماه سال جاری به 62 میلیارد و 493 میلیون دلار رسید. بر اساس آمار 9 ماهه گمرک جمهوری اسلامی ارزش واردات در این مدت 33 میلیارد و 266 میلیون دلار است. همچنین در مدت سه فصل اول سال 92 ارزش کالاهای صادراتی غیرنفتی 29 میلیارد و 241 میلیون دلار برآورد شده است.