آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲، شماره ۵۵۴۴
اقتصادی
۲۲

افزایش قیمت لبنیات خودسرانه است

مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان فرآورده های لبنی با اشاره به این که گرانی شیر سنتی را جایگزین شیر پاستوریزه کرد، گفت: تولید شیر برای دامداران صرفه اقتصادی ندارد.

محمد رضا اسماعیلی در گفت وگو با تسنیم، درباره گران شدن قیمت لبنیات اظهار داشت: اتحادیه تعاونی های تولید کننده فرآورده های لبنی به تمام کارخانجات ابلاغ کرده است که با سود کم فرآورده های خود را به فروش برسانند و صبوری کنند تا بسته حمایتی این مجموعه در راستای صنعت لبنیات برای ارائه به مجلس و دولت آماده شود.

وی ادامه داد: در این بسته تمام ابعاد حمایت از صنعت لبنیات را مدنظر قرار داده ایم و انتظار داریم دولت و مجلس نیز از این صنعت حمایت کنند چرا که وضعیت مناسبی در تولید و مصرف فرآورده های لبنی دیده نمی شود.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که علت گرانی برخی از فرآورده های لبنی چیست، گفت: اگر کارخانه ای قیمت ها را افزایش داده است خودسرانه عمل کرده و قرار نبوده ریالی به قیمت لبنیات افزوده شود چرا که مردم دیگر توان خرید ندارند.

مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان فرآورده های لبنی گفت: برای تعیین قیمت لبنیات باید زنجیره های مصرف و تولید را مد نظر داشته باشیم. چرا که در حال حاضر یکی از مشکلات، گران بودن هزینه های دامداران است و آن ها عنوان می کنند تولید شیر صرفه اقتصادی ندارد و سودآور نیست.

مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان فرآورده های لبنی با اشاره به گرانی فرآورده های لبنی گفت: متاسفانه با توجه به مشکلات متعدد از جمله انواع بیماری ها در شیرهای سنتی، مردم به دلیل گرانی قیمت شیر از شیرهای سنتی استقبال کرده اند.