آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۷۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

بازگشت زائران حسینی از مرزهای مهران و شلمچه آغاز شد

بازگشت زائران عتبات عالیات که برای سوگواری در آیین های اربعین حسینی به عراق سفر کرده بودند از مرز بین المللی مهران آغاز شد.

فرماندار مهران در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: تاکنون بیش از 13 هزار نفر از زائران عتبات عالیات و سوگواران حسینی از مرز مهران وارد کشور شده اند.

«حجت الله نصیری پور» پیش بینی کرد، حدود 300 هزار نفر از زائران در روزهای آینده از راه مرز بین المللی مهران به داخل کشور وارد شوند.

وی افزود: بازگشت این تعداد زائر در مقایسه با مدت زمان خارج شدنشان از کشور زمان کمتری انجام می شود اما با تراکم زیاد جمعیت در مرز مهران مواجه خواهیم شد.فرماندار مهران افزود: 400 اتوبوس روزانه در پایانه مرزی مهران کار انتقال زائران بازگشتی از عراق ر ا انجام می دهند و ایستگاه های صلواتی نیز از زائران پذیرایی کرده و خودروها زائران را به داخل شهر مهران منتقل می کنند.

فرماندار مهران اعلام کرد: از 16 آذر تا اول دی ماه جاری بیش از 235 هزار نفر از مرز مهران برای شرکت در آیین های اربعین حسینی به کشور عراق رفتند که بیش از 170 هزار نفر از آنان زائران ایرانی بودند.

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیرکل حج و زیارت خوزستان با اشاره به کمبود امکانات و نیرو در مرزهای استان گفت: نیروهای مرزبانی، گذرنامه و همه نیروهای حمایتی و خدماتی به صورت شیفتی در مرزها مشغول به کار هستند و با توجه به تراکم جمعیت، زائران برای بازگشت به کشور عجله نکنند.ناصر حویزاوی افزود: اداره کل حج و زیارت استان به منظور تامین رفاه زائران، امکانات حمل و نقل صلواتی در اختیار آنها قرار داده است. زائران از طریق وسایل نقلیه ای که به این منظور در نظر گرفته شده، از مرز چزابه تا سوسنگرد و همچنین از مرز شلمچه تا خرمشهر جابه جا خواهند شد.