آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲، شماره ۵۵۴۴
شوک امروز
۱۶

خودکشی مرموز میلیاردر امریکایی پس از بخشش ثروت

این ثروتمند که در برج مسکونی اش تنها زندگی می کرد خود را به پایین انداخت

گروه شوک: میلیاردر امریکایی در سن 86 سالگی پس از بخشیدن تمام ثروتش به موسسات خیریه، در ناامیدی کامل به بالای برج محل سکونتش در نیویورک سیتی رفت و در سقوطی مرگبار خودکشی کرد.

روبرت ویلسون مولتی میلیاردر امریکایی که طبق برآوردهای اخیر تنها 800 میلیون دلار پول نقد داشت پس از 35 سال زندگی مشترک، حتی یک وارث هم نداشت و چند ماه پیش از مرگش به خوبی و خوشی و توافق صلح آمیز از همسرش جدا شده بود.

او که در برج ثروتمندان امریکایی در منهتن به تنهایی زندگی مجللی داشت، از مدت ها پیش احساس نا امیدی می کرد و بارها به دوستانش گفته بود می خواهد پول هایش را صرف امور خیریه کند. یکی از دوستان نزدیک ویلسون در این باره گفت: «او یک ماه پیش سکته خفیفی را رد کرده بود که از آن زمان به بعد روند زندگی اش عوض شد. روبرت تنها زندگی می کرد وارثی نداشت. او سال ها برای جمع کردن ثروتش زحمت کشیده بود و وقتی با خطر مرگ روبه رو شد به من گفت قصد دارد تا پیش ازمرگش ثروتش را کاملا خرج کند، اما اصلا فکر نمی کردم این ماجرا با خودکشی او تمام شود.»

روبرت ویلسون در اوایل سال گذشته مبلغ 100 میلیون دلار برای حمایت از محیط زیست و حیات وحش به سازمان های مربوطه اهدا کرد و اخیرا نیز 600 میلیون دلار دیگر به چند مرکز خیریه سپرده بود.

به گفته دوستان این میلیاردر ناامید، او علاقه زیادی به برج مسکونی اش داشت تا این که از بالکن محل سکونتش خود را به پایین انداخت و به زندگی اش پایان داد.

با توجه به شواهد موجود هیچ نکته مشکوکی در مرگ این میلیاردر وجود ندارد اما با این حال پلیس تحقیقات خود را برای برداشتن ابهاماتی آغاز کرده است.

ویلسون یکی از ثروتمندان ساکن ساختمان بونو در نیویورک سیتی بود. این برج مسکونی چشم انداز پارک ملی نیویورک و دریاچه و درختان مناطق جنگلی اطراف را دارد.