آرشیو شنبه ۷ دی ۱۳۹۲، شماره ۳۸۷۴
اقتصاد
۴

وزیرنیرو:چالش کم آبی مورد توجه مقامات عالی کشور قرار گرفته است

وزیر نیرو با بیان این که چالش کم آبی در کشور مورد توجه مقامات عالی کشور نیز قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد، کشور بتواند به سلامت این دوره بحرانی را پشت سر بگذارد.

به گزارش مهر، حمید چیت چیان در دیدار با نمایندگان اصفهان گفت: مدیریت بر منابع تنها راه برون رفت از چالش کم آبی کشور است. در شرایط فعلی، میزان منابع موجود و نیاز متقاضیان با هم سازگار نیست و از سوی دیگر بحث کمبود آب در کشور توجه مقام های عالی کشور را نیز به خود جلب کرده است؛ بنابراین در نخستین گام باید با مدیریت مصرف، به صورت جدی با این مشکل برخورد کرد و نسبت به رفع آن کوشید.وی با اشاره به خشکسالی های اخیر در سال های گذشته که موجب کم آبی در کشور شده است، افزود: در سال آبی 92 91 میزان بارش های کشور 2 درصد کمتر از متوسط 50 سال گذشته بوده، اما میزان روان آب های کشور 46 درصد کاهش داشته و در چنین شرایطی بین نیاز های ما و منابع قابل دسترس، تفاوت قابل ملاحظه ای وجود دارد.

وزیر نیرو با اظهار تاسف از این که خشکسالی های چندساله اخیر موجب بروز مشکلاتی برای حوضه های خوزستان، اصفهان و دیگر نقاط کشور شده است، افزود: تمام استان ها و حوضه ها از مشکل کم آبی رنج می برند؛ بنابراین با تدبیر، تعامل و صبر، امیدواریم تمام مردم دست در دست هم داده تا به سلامت این دوره بحرانی را پشت سر بگذاریم.