آرشیو پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲، شماره ۳۸۸۲
پرونده
۱۰

گرانی دوباره به جان صیفی جات افتاد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران از رشد چند برابری قیمت صیفی جات در روزهای گذشته خبر داد و گفت: قیمت محصولاتی مانند خیار، گوجه فرنگی و پیاز افزایش چشمگیری داشته است.

حسین مهاجران افزود: هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در میدان میوه و تره بار تهران 12 هزار ریال بوده که هم اکنون این نرخ به 25 تا 30 هزار ریال رسیده است.

به گفته وی سال های گذشته در این فصل گوجه فرنگی از مناطق چابهار، بوشهر، کنگان و بندرعباس وارد بازار می شد، اما امسال به دلیل کاهش تولید، این محصول به اندازه نیاز بازار عرضه نشده است. وی تصریح کرد: همچنین هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم خیار 25 هزار ریال و پیاز 6000 تا 7000 ریال بود که اکنون هر کیلوگرم خیار 35 هزار ریال و پیاز 11 هزار ریال به مردم فروخته می شود.

وی دلیل افزایش قیمت خیار را صادرات آن به کشور روسیه و بالارفتن قیمت پیاز را افزایش سرما، ذخیره سازی و عرضه کم آن به بازار مصرف عنوان کرد.به گفته مهاجران قیمت هر کیلوگرم موز نیز از 35 هزار ریال به 43 هزار ریال در میدان میوه و تره بار افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران درباره قیمت نارنگی نیز گفت: نارنگی نیز ده هزار ریال افزایش قیمت داشته، به طوری که قیمت هر کیلوگرم آن هم اکنون به 30 هزار ریال در میدان میوه و تره بار تهران رسیده است.