آرشیو پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲، شماره ۳۸۸۲
جامعه
۱۷

نجات 677 نفر از گازگرفتگی

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور از نجات جان 677 نفر از مصدومان خواب سمی که بر اثر استنشاق گاز منواکسیدکربن دچار مسمومیت شده بودند، از سوی امدادگران اورژانس 115 خبر داد.

آرزو دهقانی در گفت وگو با ایرنا افزود: این مصدومان در سه ماه فصل پاییز دچار مسمومیت با این قاتل خاموش شدند که با حضور سریع امدادگران اورژانس 115 و دریافت خدمات پایه و اولیه فوریت های پزشکی از مرگ حتمی نجات یافتند.

دهقانی خاطرنشان کرد: با حضور بموقع امدادگران اورژانس پیش بیمارستانی به محل وقوع این حوادث 177نفر از حادثه دیدگان و متاثرین از مسمومیت با گاز منواکسیدکربن با دریافت خدمات پایه و اولیه فوریت های پزشکی در محل، درمان سرپایی شدند.

وی اظهارکرد: 500 نفر دیگر از این مصدومان نیز از سوی امدادگران اورژانس برای دریافت مراقبت های بیشتر درمانی به مراکز درمانی و بیمارستان منتقل شدند.

دهقانی توضیح داد: متاسفانه با شروع فصل سرما و استفاده برخی هموطنان از بخاری و دیگر وسایل گرمایشی و آبگرمکن های غیراستاندارد، در این مدت 239 مورد گاز گرفتگی و مسمومیت با گاز منواکسیدکربن به مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در سراسر کشور گزارش شد که به دنبال آن 277 گروه امدادرسان اورژانس 115 برای ارائه خدمات فوریتی های پزشکی به محل وقوع این حوادث اعزام شده اند.