آرشیو شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲، شماره ۳۸۸۳
صفحه اول
۱

مذاکره کننده ارشد ایران خبر داد:رفع تمام اختلاف نظر ها بین ایران و 1+5

مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای ایران پس از گفت وگوهای خود با معاون کاترین اشتون در ژنو از توافق ایران و 1+5 درباره نحوه اجرای توافق ژنو خبر داد.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پایان این دور از مذاکرات که از پنجشنبه آغاز شد و دیشب پایان یافت، اعلام کرد که درباره مسائل باقی مانده به توافق رسیدیم، اما راه حل نهایی منوط به تائید پایتخت هاست. به گزارش تسنیم و به نقل از پرس تی وی، سید عباس عراقچی با اعلام این که هیچ اختلاف نظری بین ایران و گروه 1+5 باقی نمانده است، گفت که طی روزهای آینده در صورت موافقت رسمی همه طرفین، بیانیه ای با متن آن منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، برگزاری این دور از گفت وگوها در ادامه مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 برای تعیین سازوکار اجرای توافق ژنو میان هیات های کارشناسی دوطرف بود که در وین و ژنو در یک ماه گذشته برگزار شده بود. این مذاکرات در حالی عصر پنجشنبه در ژنو آغاز شد که وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده این کشور در گروه 1+5 در مسیر سفر به مسکو توقفی کوتاه در ژنو داشت و در ملاقاتی سه جانبه با عراقچی و اشمیت با توجه به دستور کار مذاکرات که موضوع نهایی ساختن ساز و کار اجرای توافق ژنو است مذاکره کرد. شرمن در حاشیه این مذاکرات با همتای ایرانی خود نیز دیداری دوجانبه داشت.

پیش از این حمید بعیدی نژاد، رئیس هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات کارشناسی با 1+5، تاریخ پیشنهادی برای آغاز اجرای توافق ژنو را که تاکنون میان دو طرف به تفاهم رسیده است بیستم ژانویه (سی ام دی) اعلام کرده بود.