آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۸۵
صفحه آخر
۱۲

تداوم اعتراض های خیابانی علیه دولت تایلند

تظاهرات ضد دولتی در بانکوک به زد و خورد بین هواداران و مخالفان دولت تایلند انجامید که در نتیجه هفت نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری ها، در جریان تظاهرات ضد دولتی دیروز در پایتخت تایلند (بانکوک) یک فرد مسلح به روی معترضان به دولت، تیراندازی کرد که در نتیجه، هفت نفر مجروح شدند. حال سه تن از زخمی ها وخیم است. پلیس تایلند اعلام کرده که یکی از مجروحان، پلیس بوده است.

تظاهرات و درگیری های بانکوک در حالی روی می دهد که قرار است از فردا، تجمع بزرگ مردم تایلند با هدف سرنگونی کامل دولت شیناواترا آغاز شود.

«خانم یینگلاگ شیناواترا» نخست وزیر تایلند و خواهر «تاکسین شیناواترا» نخست وزیر قبلی این کشور است.

پلیس تایلند اعلام کرده برای برقراری نظم و قانون در زمان برگزاری تظاهرات، 20 هزار نیرو در بانکوک مستقر می کند.

دیپلمات های خارجی مقیم بانکوک نسبت به اختلال در رفت و آمد خود و همچنین خطرات دیگر ناشی از تجمع مردم تایلند در بانکوک، ابراز نگرانی کرده اند.

مخالفان دولت تایلند از یک ماه قبل تاکنون دست به تظاهرات زده اند تا نخست وزیر را مجبور به استعفا کنند. این تظاهرات در روز 28 دسامبر 2013 (هفتم دی ماه 1392) با تیراندازی افراد مسلح طرفدار دولت مواجه شد که یک کشته و چند مجروح برجای گذاشت. پلیس تاکنون به سوی مردم تیراندازی نکرده است.

در مقابل، دولت تایلند با انحلال پارلمان این کشور، دوم فوریه 2014 (13 بهمن 1392) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی تعیین کرده است تا مردم دست از تظاهرات بردارند اما معترضان خواستار کناره گیری نخست وزیر از قدرت هستند. معترضان نخست وزیر را آلت دست برادرش می دانند که قبلانخست وزیر تایلند بوده و با اعتراضات مردمی از قدرت کنار رفته است.