آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۸۵
صفحه آخر
۱۲

پاکسازی رمادی از سلفی های مسلح در عملیات مشترک ارتش و عشایر عراق

ارتش و عشایر عراق طی عملیات مشترکی، چند منطقه از شهر رمادی را از وجود عناصر القاعده پاکسازی کرده و ده ها نفر از آنها را در این شهر و مناطق دیگر استان «الانبار» به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرگزاری ها، نیروهای دولتی و عشایر عراق دیروز طی عملیات مشترکی، مناطق «ملاعب» و «فورسان» را از اشغال عناصر القاعده خارج کردند و تعداد زیادی از سلفی های مسلح را نیز در منطقه «خالدیه» حدفاصل این شهر و «فلوجه» تحت محاصره درآوردند.

شمار کشته شدگان القاعده در شهر رمادی 25 تن اعلام شد. 16 نفر از این تروریست ها تک تیرانداز بودند. در میان دستگیرشدگان نیز چهار تروریست مغربی شناسایی شدند.

این چهار تن عضو «امارت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» بودند. چهار تن از فرماندهان داعش نیز که سعی می کردند از استان الانبار به درون خاک سوریه فرار کنند، به دست نظامیان عراقی به هلاکت رسیدند.

تعدادی از پایگاه های گروه داعش در منطقه «ابوکوی» واقع در غرب الانبار نیز توسط نظامیان عراقی نابود شدند.

در همین حال، صدها تن از عشایر جنوب عراق طی نشستی در شهر بصره حمایت خود را از عملیات ارتش در استان الانبار اعلام کردند.نیروهای امنیتی عراق در استان «نینوا» واقع در شمال عراق هم طی عملیاتی 48 تروریست حرفه ای را دستگیر کردند.

موضع بارزانی

به گزارش خبرگزاری فارس، «مسعود بارزانی» رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق، گفت که داعش نه فقط برای عراق، بلکه برای کل منطقه خطرناک است. وی که در مراسم استقبال از دو مقام دولت بغداد سخن می گفت، افزود: این تهدیدات فقط استان الانبار را نشانه نگرفته اند، بلکه کل عراق و سراسر منطقه را نیز مورد تهدید قرار می دهند.

سایر رویدادها

* «محمدعلی حکیم»، نماینده دایم عراق در سازمان ملل گفت، شکست داعش در عراق سرآغاز شکست این گروه در کل منطقه است.

* روزنامه آلمانی، «زدویچه» فاش کرد، نیروهای انگلیسی طی سال های اشغال عراق، 100 شهروند این کشور را شکنجه کرده اند.

* مدیر مرکز مطالعات عربی و بین المللی لبنان گفت، لشکرکشی داعش به عراق با حمایت عربستان و آمریکا صورت گرفته است.