آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۸۵
صفحه آخر
۱۲

تظاهرات علیه مذاکرات سازش در مرکز غزه

فلسطینی های ساکن غزه با برگزاری تظاهرات گسترده مخالفت خود را با مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اسرائیل ابراز داشتند.

به گزارش خبرگزاری ها به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، در این تظاهرات گسترده که با فراخوان جنبش جهاد اسلامی فلسطین برگزار شد هزاران شهروند فلسطینی شرکت داشتند و ضمن مخالفت با طرح سازش، پیشنهاد وزیر خارجه آمریکا، مقاومت را تنها راه باز پس گیری حقوق خود دانستند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات حمایت خود را از آشتی بین فلسطینی ها و وحدت ملی در فلسطین اعلام کردند.این تظاهرات از مسجد مرکز شهر غزه برگزار شد و در آن رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نمایندگان گروه های فلسطین شرکت داشتند.«محمد الهندی» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی در این تظاهرات تاکید کرد طرح جان کری وزیر خارجه آمریکا برای سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم اسرائیل به معنای از بین بردن همه حقوق و اصول و مبانی ملی فلسطین است.وی افزود: قبول سازش به معنای این است که ملت فلسطین جرعه جرعه سم را می نوشد و سرزمینش مصادره می شود.

«احمد المدلل» از دیگر رهبران جهاد اسلامی نیز گفت، تشکیلات خودگردان نباید تحت تاثیر فشارهای آمریکا قرار گیرد و فریب وعده های آن را بخورد.

از سوی دیگر، در جریان درگیری های روز جمعه میان جوانان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی در بخش ورودی اردگاه جلزون واقع در شمال رام الله چهار فلسطینی مجروح شدند.