آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۸۵
صفحه آخر
۱۲

شارون جلاد صبرا و شتیلابه جهنم رفت

آریل شارون نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که به جلاد صبرا و شتیلامعروف بود بعد از کمایی 8 ساله در 85 سالگی مرد.

به گزارش خبرگزاری ها، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی پس از آنکه در چند روز گذشته با افت شدید علایم حیاتی روبه رو شد روز گذشته در مرکز درمانی «شبا» به جهنم رفت.رادیو رژیم صهیونیستی نیز خبر مرگ شارون را تایید کرد.شارون از سال 2006 در حالی که نخست وزیری رژیم صهیونیستی و رهبری حزب کادیما را برعهده داشت بعد از دو سکته مغزی به کما رفت.اواسط هفته گذشته پزشکان اعلام کردند وضعیت وی رو به وخامت گذاشته و در ساعات پایانی عمر خود به سر می برد.

شارون از نوجوانی با عضویت در هاگانا فعالیت علیه فلسطینی ها را آغاز کرد و یکی از بدترین حاکمان اسرائیلی به شمار می رفت.کشتار صبرا و شتیلاکه در سال 1982 و در زمان تصدی وزارت جنگ توسط وی در جنوب لبنان رخ داد، از جمله سیاه ترین نقاط کارنامه سیاسی و نظامی او به شمار می آید، در این کشتار که تحت حمایت نیروهای اسرائیلی انجام شد، صدها غیرنظامی فلسطینی به دست فالانژها کشته شدند، بعد از این حادثه بود که شارون لقب جلاد صبرا و شتیلارا گرفت.

شارون پیش از آن هم در پاییز 1953 به همراه نیروهای نظامی تحت امرش موسوم به یگان 101 کشتار روستای «القبیه» در شمال قدس و اراضی تحت اختیار اردن را مرتکب شده بود.این حمله به نابودی کامل روستا و مرگ صدها تن از اهالی آن منجر شد. این کشتار به حدی بی رحمانه بود که شورای امنیت سازمان ملل نسبت به آن واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

شارون در سال 2001 نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد و سیاست ترور رهبران فلسطینی از شایع ترین سیاست هایی بود که وی در پیش گرفت، ترور شیخ احمد یاسین و رنتیسی در زمان او انجام شد.آریل شارون همچنین دستور ایجاد دیوار حائل بین سرزمین های اشغالی و کرانه باختری و غزه را صادر کرد.