آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۸۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

توصیه به دقت بیشتر دانش آموزان در امتحانات نهایی

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور های آینده جدی تر می شود

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از تاثیر منفی سوابق تحصیلی در کنکور 93 خبر داد.

عبدالرسول عمادی در گفت وگو با فارس درخصوص تاثیر معدل در کنکور 93 گفت: معدل در کنکور امسال تاثیر 25 درصدی دارد که البته در سال گذشته این تاثیر به صورت مثبت اعمال می شد اما امسال تاثیر منفی آن نیز اعمال خواهد شد.

وی در توضیح بیشتر گفت: این تصمیم به این معنی است که از مجموع نمره های داوطلب که شامل آزمون عمومی و اختصاصی به اضافه نمره سوابق تحصیلی است، 25 درصد آن مربوط به سوابق تحصیلی است.

وی ادامه داد: در واقع تاثیر نمرات دروس امتحان نهایی یعنی تک تک درس ها با توجه به رشته محل تاثیر دارد و نباید تاثیر معدل در کنکور نامیده شود بلکه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور است.

عمادی افزود: سال گذشته این تاثیر به صورت تاثیر مثبت اعمال می شد؛ یعنی اگر نمراتش به نفع داوطلب بود اعمال می شد و در غیر این صورت اعمال نمی شد؛ ولی امسال قرار است 25 درصد اعمال شود؛ خواه تاثیر مثبت و خواه تاثیر منفی داشته باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه هر سال تاثیر سوابق تحصیلی در کشور بیشتر می شود، توصیه می کنیم مسئله امتحانات نهایی در داوطلبان جدی گرفته شود؛ چرا که تک نمرات دروس شان در کنکور نقش خواهد داشت.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش اضافه کرد: در سال های آینده شرایطی ایجاد می شود که داوطلبان حتی می توانند بدون شرکت در کنکور از طریق سوابق تحصیلی به دانشگاه راه یابند.