آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۸۵
اقتصادی
۴

شورای رقابت: قیمت خودرو باید کاهش یابد

اعضای شورای رقابت در جلسه اخیر خود خواستار کاهش قیمت خودرو شدند.

یک عضو ناظر شورای رقابت در این باره به فارس گفت: در این جلسه که به ریاست رضا شیوا برگزار شد، موضوع اجرای دقیق دستورالعمل قیمت گذاری خودرو و بازنگری در قیمت خودرو با توجه به روند نزولی نرخ ارز و تورم مطرح شد.

عیسی امامی ادامه داد: در این جلسه، اعضای شورای رقابت نظرات خود را در مورد مکانیزم قیمت گذاری خودرو مطرح کردند و مقرر شد این موضوع در جلسه ای با حضور مدیران خودروساز و مسئولان وزارت صنعت پیگیری شود.

وی تصریح کرد: طبق نظر اعضای شورای رقابت، دستورالعمل قیمت گذاری خودرو باید به طور دقیق اجرایی شود، به طوری که با روند نزولی نرخ ارز و تورم، قیمت خودرو نیز کاهش یابد.

امامی با بیان اینکه اجرای دقیق دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در شرایط فعلی در کاهش قیمت این محصول تاثیرگذار خواهد بود، گفت: قیمت گذاری خودرو باید طوری صورت گیرد که فضای رقابتی در کشور ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که خودروسازان، دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را به طور دقیق اجرا نکنند، شورای رقابت در این مسئله ورود خواهد کرد.

عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه در جلسه اخیر شورای رقابت در مورد ساز و کار و ساختار سازمانی این شورا نیز بحث شد، گفت: در فصل گذشته، نتایج کار شورای رقابت به طور کامل اجرایی نشده و بازخورد مناسب نداشته ایم، به همین دلیل قرار شد این مسئله از طریق راهکارهای قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای رقابت بر لزوم اطلاع رسانی به موقع و آگاهی بخشی به مردم و مسئولان در مورد وظایف شورا تاکید شد.

وی افزود: در جلسه اخیر شورای رقابت بر لزوم استفاده از ظرفیت کارشناسی در این شورا تاکید شد تا از این طریق به اعمال قانون کمک شود.