آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۸۵
اخبار کشور
۳

گفت وگوی «ریابکوف» و «شرمن» درباره مذاکرات هسته ای ایران

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور، با مقامات آمریکایی و آلمانی درباره برنامه هسته ای ایران گفت وگو کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه با «وندی شرمن» دستیار ارشد وزیر خارجه آمریکا دیدار و دو طرف در خصوص مسائل مهم بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

مقامات روسیه و آمریکا از جمله در مورد اجرای برنامه مشترک اقدامات درباره برنامه هسته ای ایران به رایزنی پرداختند.

ریابکوف و وندی شرمن همچنین درباره موضوعات دستور کار ریاست دوره ای روسیه بر گروه هشت کشور صنعتی در سال2014 و نیز برخی موضوعات دو جانبه مذاکره کردند.

ریابکوف همچنین با اولریش براندنبورگ سفیر تام الاختیار آلمان در روسیه دیدار و دو طرف در خصوص وضع برنامه هسته ای ایران گفت وگو کردند. توافق هسته ای ژنو درباره مسئله ایران و روند اجرای آن هم در این دیدار به تفصیل مورد بحث قرار گرفت.

جلسه استماع کنگره درباره مذاکرات هسته ای با ایران بهمن ماه برگزار می شود

کنگره آمریکا در تاریخ 22 ژانویه (2 بهمن)، نشستی را با موضوع مذاکرات هسته ای آمریکا با ایران برگزار می کند که به بررسی راه کارهای مقابله با فعالیت های هسته ای ایران می پردازد.

به گزارش موسسه واشنگتن، جلسه استماع با حضور کارشناسان مسائل ایران و کنترل تسلیحات در تاریخ 22 ژانویه سال جاری (2 بهمن) در کنگره آمریکا برگزار خواهد شد که قرار است به بررسی توافق موقت با ایران بپردازد.

مذاکرات میان ایران و گروه 5+1 منجر به برداشته شدن اولین گام توافقی در جهت راه حل جامع برای برنامه هسته ای ایران شد. با این حال برخی از وجوه این توافقنامه موقت همچنان بحث برانگیز است، نه تنها برای متحدین آمریکا، همچون اسرائیل و عربستان، بلکه برای برخی از اعضای کنگره آمریکا.

در این نشست تلاش می شود کارشناسان به بررسی ابعاد مختلف مذاکرات پرداخته و راه های محتمل برای متوقف کردن ایران از رسیدن به توانمندی تسلیحات هسته ای و پیامدهای آن برای امنیت ملی آمریکا بررسی شود!